جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: پنجشنبه، 10 تير 1395     
انعقاد تفاهم نامه وزارت بهداشت در حوزه پسماندهای بیمارستانی

به گزارش گروه محیط زیست شهرداری نیوز، مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران با اشاره به اینکه در پی انعقاد قرارداد با وزارت بهداشت جمع آوری زباله های بیمارستانی در انتظار مصوبه شورای شهر است، گفت: این در حالیست که بی خطرسازی زباله ها باید توسط بیمارستان ها انجام شود.

حسین جعفری با اشاره به بی خطرسازی پسماندهای بیمارستانی گفت: براساس مصوب شورای شهر تهران در حوزه پسماندهای بیمارستانی براساس قانون عمل می کنیم، چراکه در قانون مدیریت پسماند امحای آنها بر عهده مرجع تولیدکننده است و ورود شهرداری تهران به این موضوع صرفا با نگاه کمک و حفظ سلامت شهروندان خواهد بود.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران با اشاره به مصوبه شورای شهر درخصوص ورود خودروهایGPS دار جدید اظهار کرد: این خودروها رهگیری می شوند و مخازن نسبت به جمع آوری زباله های بیمارستانی به صورت تفکیک شده عمل می کنند. زباله های عفونی بیمارستانی بعد از مصوب شورا با گرفتن مبلغ ثابتی از بیمارستان ها جمع آوری می شوند، این در حالیست که مابقی هزینه ها را شهرداری تهران پرداخت خواهد کرد.

وی با بیان اینکه پسماندهای دیگر را در قالب زباله های عادی از بیمارستان ها تحویل می گیریم، ادامه داد: این زباله ها با خودروهای مخصوص حمل شده که بعد از احداث زباله سوز در سلول های دفن بهداشتی مخصوص این کار که برابر استانداردهای وزارت بهداشت و محیط زیست است، بی خطرسازی خواهند شد. به طوری که بعد از احداث زباله سوزها، مستقیم به زباله سوز منتقل شده که با سوزاندن این میزان از پسماند، تولید برق خواهد کردیم.

جعفری با بیان اینکه به همین منظور تفاهم نامه ای جدید با وزارت بهداشت در حوزه پسماندهای بیمارستانی به انعقاد رسیده است، اذعان کرد: این تفاهم نامه تنها در انتظار تصویب شورای شهر تهران است که بعد از صادر شدن مصوبه شورای شهر، این کار با کمک بخش خصوصی انجام می شود. این در حالیست که بی خطرسازی زباله ها باید توسط بیمارستان ها انجام شود.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران درباره هزینه امحای پسماندهای بیمارستانی اظهار کرد: زباله هایی که بی خطرسازی می شوند، هزینه کمتری از آنها دریافت خواهد شد. شهرداری تهران تنها زمینه حضور بخش خصوصی را فراهم می کند که بتوانند مجوزهای لازم را از وزارت بهداشت و محیط زیست اخذ کند و قصد تصدی گری در این باره ندارد.

 

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: