جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 9 تير 1395     
پیشنهاد کمیته مشترک برای حل مشکلات پیاده راه ۱۷ شهریور

به گزارش گروه عمران شهری شهرداری نیوز، به زودی تکلیف اهالی پیاده راه ۱۷ شهریور مشخص می شود و شورای شهر در خصوص بازگشایی این پیاده راه تصمیم گیری خواهد کرد.

مهلت یک ماهه شهرداری در خصوص مشکلات پیاده راه ۱۷ شهریور به پایان رسیده است، پس از تشکیل کمیته ای برای حل مشکل ۵ ساله اهالی ۱۷ شهریور شهرداری تهران گزارشی را به شورای شهر ارسال کرد که به گفته رئیس شورای شهر تهران، شهرداری در این گزارش به جای آنکه راهکاری برای مشکلات اهالی و سکنه این پیاده راه بیندیشد بیشتر گزارش عملکرد این سال ها را داده بود. شورا طی نامه ای به شهرداری سوالاتی را طراحی کرد که بر اساس مشکلات اهالی این خیابان بود. مهلتی دوباره به شهرداری داده می شود تا راهکارهای خود را برای بازگشت زندگی به این پیاده راه که به گفته اهالی محل به پاتوق معتادان و اراذل و اوباش تبدیل شده است ارائه کنند.

مرتضی طلایی نایب رئیس شورای شهر تهران از ارسال پاسخ های شهرداری به شورا خبر داد و به مهر گفت: نقطه نظرات شهرداری به شورا ارسال شده و در کمیسیون ها در حال بررسی و جمع بندی است و به زودی در صحن در خصوص پیشنهادات تصمیم گیری می شود.

ابوالفضل قناعتی عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران نیز از برگزاری جلسه ای با حضور رئیس شورای شهر و اعضایی که پیگیر حل مشکلات این پیاده راه بودند خبر داد و گفت: مسئولیت پیگیری این موضوع به محسن پیرهادی سپرده شد تا مشخص شود آیا واقعا مغازه دارها با این پیاده راه مشکل دارند یا ساکنین محل. از نظر ما مغازه دارها و ساکنین هر دو ساکنین پیاده راه ۱۷ شهریور هستند و فرقی بین این دو وجود ندارد باید به مشکلات آنها توجه و برای حل آن برنامه ریزی شود اما برخی از اعضا معتقدند اگر فقط مغازه دارها دچار مشکل هستند می توان با برنامه ریزی هایی مشکل آنها را برطرف کرد در حال حاضر تیم پیرهادی از ۵۰۰ خانواده در این محل تحقیق کرده و به زودی فرم های نظرسنجی اطلاعاتش استخراج خواهد شد و با عدد و رقم در خصوص آن تصمیم گیری می کنیم.

این در حالی است که اهالی محل چندان به این نظرسنجی خوشبین نیستند. آنها نگران آن هستند  که به بهانه این نظرسنجی اعتراض بخش زیادی از مردم نادیده گرفته شود. به گفته یکی از کسبه از بسیاری از اهالی نظرسنجی نشده است یکی دیگر از ساکنان خیابان ۱۷ شهریور به مهر گفت: امیدواریم در این نظرسنجی واقعا نظرات مردم منعکس شود از من به عنوان ساکن این محل نظرسنجی نشده اما از برادرم که ساکن این محل است نظرسنجی شده است.

علیرضا رحیمی عضو مجمع نمایندگان تهران نیز در خصوص دغدغه و نگرانی های پیاده راه ۱۷ شهریور به مهر گفت: این پیاده راه یکی از چالش های مهم این منطقه است که سیستم تجاری محله را بر هم ریخته و باعث ضرر و زیان کسبه محل شده است. شورای شهر و شهرداری باید چاره ای برای حل این مشکلات بیندیشند.

او در پاسخ به این پرسش که برخی از مردم نگران نادیده گرفتن اعتراض بخشی از معترضان به طرح پیاده راه ۱۷ شهریور هستند، گفت: یکی از راهکارهای برطرف کردن نگرانی مردم تشکیل کمیته ای فرابخشی است که مجتمع نمایندگان تهران هم در آن حضور داشته باشند و در این کمیته مشترک دغدغه مردم بررسی شود تا این وضعیت غیرکارشناسی ساماندهی شود.

 

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: