جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 8 تير 1395     
نايب رييس كميسيون صنايع و معادن مجلس اعلام كرد:
حمایت کمیسیون صنایع و معادن مجلس از سرمایه گذاری خارجی در صنعت خودرو

به گزارش گروه نگاه پارلمان به شهر شهرداری نیوز، نايب رييس کمیسیون صنايع و معادن مجلس شوراي اسلامي با اعلام حمايت این کمیسیون از هر گونه سرمايه گذاري خارجي در صنعت خودروي ايران به عنوان حركتي مثبت و تصميمي درست در شرايط كنوني گفت: مسلماً سرمايه گذاري خارجي در قالب خريد بخشي از سهام خودروسازان، حركت بسيار مثمر ثمري در این صنعت است.

 

فريدون احمدي افزود: با توجه به نتايج مثبتي كه سرمايه گذاري خارجي در تحقق اقتصاد مقاومتي به همراه دارد، نه تنها نمايندگان  عضو كميسيون صنايع و معادن مجلس، بلكه تمامی نمايندگان مجلس دهم از هر گونه سرمايه گذاري خارجي در اين صنعت حمايت مي كند.

وي با اشاره به اين كه مسأله بسيار مهم امروز صنعت خودروی ایران و جهان کیفیت است، اظهار كرد: در چنين شرايطي، حضور سرمايه گذاران خارجي با شرايط مشخص در ايران و فراهم شدن بسترها و رفع موانع موجود، قطعاً مي تواند اتفاقات بسيار مثبتي را در این صنعت رقم بزند.

احمدي با بيان نقش مثبت حضور سرمايه گذاران خارجي در ارتقاي دانش فني و انتقال تكنولوژي در حوزه خودروسازي، تصريح كرد: حضور سرمايه گذاران خارجي، موجب مشاركت آنها در مديريت صنعت خودروی کشورمان خواهد شد كه روزنه خوبي براي برقراري تعاملات مؤثر خودروسازان ايران با خودروسازان جهان است.

وي با اشاره به لزوم اهميت صادرات در جريان سرمايه گذاري و همكاري مشترك در حوزه خودروسازي، اظهار كرد: صادرات بخشي از توليدات مشترك موضوعی است که مي تواند در جريان سرمايه گذاري به صنعت خودروي ايران كمك نمايد، و چنانچه همكاري با خودروسازان خارجي، تنها منجر به ارائه توليدات در داخل شود، قطعاً اشتباه است.

احمدي با بيان اين كه مسأله اصلي توليد، دست يآبي به كيفيت در صنعت خودرو است و در صورت صادرات خودروهاي توليدی، بخش مهمي از مسائل و مشكلات صنعت خودرو حل و فصل خواهد شد، تصريح كرد: با توجه به نتايج منفي همكاري هاي گذشته با شركت هاي خودروساز خارجي، بايد به نوعي عمل كنيم كه تجربیات گذشته، ديگر تكرار نشود.

وي با اشاره به هزينه پايين نيروي انساني و انرژي در كشورمان، اظهار كرد: با سرمايه گذاري شركت‌هاي خودروساز خارجي، بخش قابل توجهي از نيروي كار كشورمان در صنعت خودروی ایران جذب خواهد شد و با رونق این صنعت، ضمن اشتغال زآيي  در داخل، فرصت خوبي را براي نيروهاي داخلي در انتقال از تكنولوژي ارتقای و دانش فني فراهم خواهد نمود.

نماينده مردم زنجان در مجلس شوراي اسلامي در پايان با تأكيد بر ركود حاكم بر بازار خودروي ايران، خاطرنشان كرد: همكاري با خودروسازان خارجي و توليد و عرضه خودروهايي با كلاس و كيفيت جهاني در داخل، مي تواند با ايجاد فضای رقابتي به ركود موجود پايان داده و بازار خودرو را از تحرك و رونق برخوردار نماید.

 

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: