جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: پنجشنبه، 3 تير 1395     
آمادگی برای میزبانی از احیاداران در حرم حضرت عبدالعظیم(ع) در شب‌های قدر

به گزارش اخبار مناطق 22گانه شهرداری نیوز، شهردار منطقه 20 از آماده سازی پهنه‌های پیرامونی حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) و تامین امکانات رفاهی و خدماتی ویژه احیاداران مراسم شب های قدر در این منطقه جنوبی خبرداد.

سید احمد صفوی با بیان این مطلب گفت: به منظور میزبانی از احیاداران مراسم شب های قدر در حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)، تمهیدات لازم برای ارائه بهترین خدمات پیش بینی شده است.

صفوی افزود: در ضلع جنوب و شرق این حرم مطهر نیز محل‌هایی برای استقرار خانوادگی احیاداران در نظر گرفته شده است و خانواده‌ها می‌توانند از این مکان برای انجام مراسم معنوی شبهای قدر استفاده کنند.

وی با اشاره به اینکه پهنه‌های پیرامونی این حرم مطهر از نظر امکانات رفاهی، عمومی و خدماتی آماده سازی شده‌اند، ادامه داد: علاوه بر زیباسازی و پاکسازی فضاهای پیرامونی و معابر منتهی به حرم، تامین روشنایی و افزایش سرویس‌های عمومی و وضوخانه نیز انجام شده است تا شب زنده داران بدون دغدغه به انجام اعمال این مراسم معنوی بپردازند.

انسداد 34 موقعیت از ساعت 14 همان روز

 شهردار منطقه 20 تمهیدات ترافیکی را از مهمترین اقدامات شب‌های قدر برشمرد و گفت: با توجه به حجم جمعیت، طرح ترافیکی در معابر منتهی به حرم مطهر با هماهنگی راهور اعمال می شود تا احیاداران به سهولت به مراسم دسترسی بیابند.

صفوی به انسداد 34 موقعیت از محل‌های ورودی حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) از ساعت 14 در روزهای جمعه، دوشنبه و چهارشنبه مصادف با شب های 19، 21 و 23 ماه مبارک رمضان اشاره کرد و ادامه داد: میادین نارنج، قشقایی، سلمان فارسی و مدرس، خیابان‌های یوسفی نژاد، پاکدامن، بغدادی، غلامرضا، آستانه، شهید فدایی، جانبازان، شهید حسن خانی، ورودی‌های ضلع شرق از نفر آباد-هاشم آباد و تقاطع‌های سلمان فارسی با ضلع جنوب حرم از جمله محل های انسدادی هستند.

وی با اشاره به تعبیه 8 موقعیت جدید برای پارکینگ موتورسوار و خودروهای سواری در فضاهای اطراف حرم مطهر، تصریح کرد: به منظور جلوگیری از سردرگمی احیاداران، تمامی موقعیت‌های پارکینگ، نقاط انسدادی و مسیرهای دسترسی به مراسم از طریق تبلیغات محیطی و تهیه نقشه اطلاع رسانی خواهد شد.

 صفوی استفاده از وسایل حمل ونقل عمومی را به شهروندان توصیه کرد و افزود: زائران می‌توانند از تسهیلات رایگان خط یک مترو و سرویس رسانی 30 خودرو ون و ناوگان اتوبوس رانی برای جابه جایی استفاده کنند.

آماده باش عوامل مدیریت شهری

شهردار منطقه 20 به آماده باش عوامل مدیریت شهری منطقه و نواحی هفت گانه برای خدمات رسانی به احیاداران و زائران اشاره کرد و گفت: فضاهای پیرامونی حرم به صورت پهنه بندی تحویل عوامل نواحی هفتگانه این منطقه شده است تا امر نظافت، پاکسازی و رفت و روب محیط پیرامونی حرم مطهر در سه زمان قبل، حین و بعد از مراسم با سرعت انجام شود و همچنین خودروهای جمع آوری پسماند خشک نیز در محل مراسم مستقر هستند.

 

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: