جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 1 تير 1395     
چه کنیم در وعده سحر گرسنه نشویم؟

یک متخصص تغذیه گفت : برخی به دلیل داشتن رژیم غذایی ممکن است در وعده افطار به خوردن نان و پنیر و یا یک غذای سبک بسنده کنند و دروعده سحری گرسنگی آنها را اذیت کند.

باشگاه خبرنگاران: محمد حسین عزیزی متخصص  تغذیه گفت: با توجه به کم بودن زمان افطار تا سحر اگر افطاری مفصل مصرف شود میزان گرسنگی در وعده سحر کم خواهد بود.

وی ادامه داد: اما برخی به دلیل داشتن رژیم غذایی ممکن است در وعده افطار به خوردن نان و پنیر و یا یک غذای سبک بسنده کنند و دروعده سحری گرسنگی آنها را اذیت کند.

این متخصص تغذیه تصریح کرد: افراد به هنگام سحری می‌توانند با خوردن یک غذای کامل همراه با میوه به مقدار کافی گرسنگی کمتری را تجربه کنند.

عزیزی تاکید کرد: بهتر است در هنگام  سحر، خوردن آب و چای زیاده روی نشود زیرا به دلیل رقیق شدن خون و نیاز به دفع ادرار ،بدن انسان بیش از یک ساعت توان نگهداری مایعات را در خود ندارد.

وی ابراز داشت: مصرف مایعات در وعده سحر به طور معمول بین یک الی دو لیوان و مصرف میوه و سبزیجات در حد نیاز به دلیل دارا بودن فیبربالا می‌تواند زمان طولانی تری را برای حفظ مایعات بدن به صرف کند.

عزیزی یاد آورشد: شربت خاکشیر یکی از مایعات دیر دفع است که در وعده افطار می‌تواند فرد را در طول روز با تشنگی کمتری مواجه کند.

این متخصص تغذیه عنوان کرد: استفاده از غذاهای تند،‌شور،‌چرب و خیلی شیرین نیز در طول روز فرد را با تشنگی مفرط روبرو می‌کند.

وی درباره خواب بعد از سحری خاطر نشان کرد: با چند قدم راه رفتن در حدود 5 الی 10 دقیقه به هضم غذا کمک کرده و سپس استراحت کنید.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: