جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 31 خرداد 1395     
دلايل گران تمام شدن تولید خودرو از نظر يك كارشناس صنعت خودرو

به گزارش شهرداری نیوز:يك كارشناس صنعت خودرو با اعلام اين كه صنعت خودروي ايران بايد با نوآوري در چرخه توليد بتواند به عرصه هاي جهاني ورود كند، گفت: در صورت توسعه همه جانبه خودروسازي داخلي، خودروسازان بزرگ جهان خواهان مشاركت و سرمايه‌گذاري در صنعت خودروي ايران خواهند شد.

بهرام شهرياري افزود: در حال حاضر به دليل مسائل و مشكلات ساختاري، صنعت خودروي ايران با مشكل عدم اقبال عمومی مواجه است كه این موضوع از دو عامل قدرت خريد پايين مردم كه البته آثار آن در تمام اقتصاد کشور خود را نشان داده و منحصر به خودرو نمي شود و قيمت بالاي خودروهاي داخلی ناشي مي‌شود.

وي با اشاره به اين كه گران تمام شدن خودروهای تولیدی در ايران، در وهله نخست به تيراژ پايين توليد خودرو در کشورمان مربوط مي‌ شود، اظهار كرد: هر چه تيراژ توليد افزايش يآبد، میزان قيمت نیز به همان ميزان كاهش مي يآبد.

شهرياري با بيان اين كه جزيره اي عمل كردن صنعت خودرو، باعث شده تا هنوز مشخص نباشد كه در برنامه توسعه كشور، توسعه صنعت خودرو به عنوان يك شاخص مطرح است يا خير، تصريح كرد: بهره هاي نظام بانكي از صنعت خودرو، يكي از   عمده ترين عوامل گراني خودرو است، چنانچه به ازاي توليد هر دستگاه پرايد، خودروسازان 4 ميليون تومان به عنوان بهره بانكي به حساب بانك ها واريز مي كنند.

اين كارشناس صنعت خودرو در پايان با تأكيد بر اين كه اين بهره بانكي در واقع از جيب مشتري پرداخت مي شود، خاطرنشان كرد: عوامل مذکور باعث شده تا صنعت خودروي ايران به رغم گران بودن توليدات خود، كيفيت چنداني را تجربه نكند و با پيشرفت، توسعه و رشد مطلوب، فاصله بسياري داشته باشد.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: