جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 18 مرداد 1393     
پیگیری بیمه خبرنگاران توسط وزیر

ایسنا: وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مراسم روز خبرنگار که در سالن همایشهای برج میلاد برگزار شد برای پیگیری بیمه خبرنگاران قول مساعد داد.

علی ربیعی در این مراسم با اشاره به نامگذاری روز شهادت شهید صارمی به عنوان «روز خبرنگار » اظهار کرد: شهید صارمی شهید افراطی گری شد. جریانی که در میان مسلمانان تفرقه افکند و در واقع وی به دست نحله‌های داعشی ها شهید شد.

وی با بیان این که این روز ، روز مبارزه با افراطی گری است ادامه داد: این روز ، روز مبارزه با کسانی است که برداشت یک سو گرایانه از دین دارند.

ربیعی با بیان این روز شهادت صارمی برای من روز تلخی بود گفت: در شرایطی که امکان پیگیری موضوع وجود نداشت و این وضعیت بر تلخی ماجرا افزوده بود . در همان سال جایزه قلم بلورین خود را برای بهترین سرمقاله به خانواده شان اهدا کردم تا شاید سپاس ناچیز از یک روزنامه نگار را ادا کرده باشم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: برخی به مطبوعات به عنوان دفع شر نگاه می کنند اما در صورتی که مطبوعات خیر و نیاز جامعه هستند و بزرگترین مشکل ما این است که یک گفتمان اجماعی پیرامون مسایل اساسی کشور نداریم ، ما در زمینه فقر، یارانه، توسعه و فرهنگ و... به یک گفتمان اجماعی نرسیده ایم.

وی ادامه داد: فقدان این گفتمان باعث ایجاد "ابهام گفتمانی" شده است و سیاستگذاری در این فضای ابهام گفتمان، آثار اقدامات را کمرنگ می کند.

وزیر تعاون، کار و ر فاه اجتماعی خاطرنشان کرد: ما نیازمند نهادهایی هستیم که گفتمان اجماعی را مفصل بندی کند که نقش مطبوعات در لولابندی این مفاصل بی بدیل است و ما باید بتوانیم پیرامون مسایل کشور بحث و گفت وگو کنیم.

ربیعی یکی دیگر از وظایف روزنامه نگاران را ترکیب کردن گفتمانها در کشور دانست و اظهار کرد: ما برای آینده ایران ناگزیر به نزدیک تر شدن دیدگاهها و گفتمان هستیم و باید بتوانیم زمینه های آن را فراهم کنیم.

وی تصریح کرد: ما برای سعادتمند شدن ایران باید بتوانیم در مورد مقوله فساد و خویشاوندسالاری و این گونه صحبت کنیم چرا که تا وقتی این گفتمان ها شکل نگیرد جامعه تغییر نخواهد کرد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به ضرورت حرفه ای شدن روزنامه نگاران و افزایش مهارتهای مطبوعاتی تاکید کرد: ما همواره می خواستیم گوش ها و چشم ها را جوری شکل بدهیم که از رسانه های داخلی ببینند و بشنوند.

وی با اشاره به معضل تکراری شدن مطالب مطبوعات تصریح کرد: متاسفانه در حال حاضر یک نویسنده برای چند رسانه مختلف قلم می زند و این مانع از حرفه ای گری در جامعه مطبوعاتی شده است.

ربیعی با بیان این که روزنامه نگاران یک نهاد صنفی قوی ندارند، تاکید کرد: ما باید لایحه نظام صنفی مطبوعات در کمیسیون فرهنگی و اجتماعی مجلس پیش ببریم که امور مربوط به مطبوعاتی ها به خودشان واگذار شود.

وی در ادامه اظهار کرد: دولت باید فضای نظارت بر خودش در مطبوعات را باز کند و دولت این آمادگی را دارد که فضای نقد را گسترش دهد و ما باید بتوانیم میان دولت و مطبوعات مفاهمه ایجاد کنیم.

وی افزود: ما در حال حاضر گمشده ای به نام اخلاق در جامعه ایران داریم که مطبوعات می توانند به اخلاق در رسانه کمک کنند و جامعه را اخلاقی کنند و جامعه را به سوی اخلاقی شدن و تعالی بیشتر پیش ببرند.

وزیر تعاون، کار ور فاه اجتماعی در پایان پیشنهاد کرد: با کمک سازمان آموزش فنی – حرفه ای و وزارت فرهنگ و ارشاد آموزشهای روزنامه نگاری به صورت رایگان برگزار شود.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: