جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 30 خرداد 1395     
واکنش احسان علیخانی به موج گردو غبار کرمانشاه

مجری برنامه «ماه عسل» در واکنش به ورود موج گرد و غبار به استان کرمانشاه گفت: من نمی‌توانم این موضوع را نادیده بگیرم و باید بگویم اگر کسی کاری از دستش برمی آید؛ یک تصمیم استراتژیک، مدیریت بحران یا هرکاری، آن را انجام دهد.
تسنیم: یکی از مهم‌ترین قسمت‌های برنامه «ماه عسل» شب گذشته لحظه‌ای بود که احسان علیخانی از موضوع روز یاد کرد و با نام بردن از غبار کرمانشاه و هوای آن خطه گفت: این غبارها نفس هموطنانِ جانِ ما را تنگ‌تر کرده، خواهش می‌کنم از هر کسی که کاری از دستش برمی آید؛ چه مدیر و چه مسئول، کاری کند. خیلی هم توقع غیرواقعی نداریم. طبیعی است که وقتی هوا در آن منطقه گرم می‌شود قطعاً باعث بروز آن حادثه خواهد شد. وقتی نهالی کاشته نمی‌شود، ثباتی در آن أراضی صورت نگرفته و تالابی شکل نگرفته این اتفاقات پیش می‌آید. یک جاهایی زلف جنگ با محیط زیست گره می‌خورد و این سوغاتی است که از شلوغی‌های خاورمیانه به سمت ما می‌آید.

اما من نمی‌توانم این موضوع را نادیده بگیرم و باید بگویم اگر کسی کاری از دستش برمی آید؛ یک تصمیم استراتژیک، مدیریت بحران یا هرکاری، آن را انجام دهد. کسی هم توقع غیرواقعی نخواهد داشت. حداقل با مردم این خطه حرف بزنیم در جریانشان قرار بدهیم؛ به آنها آگاهی دهیم یا در بحث یومیه‌شان به آنها یاری بدهیم.

هرموقع نفسی درگوشه ای سرزمینمان تنگ می‌شود دل ما هم تنگ خواهد شد و نفس‌های ما به شماره می افتد.

ما شب گذشته از «ایستاده در غبار» گفتیم اما مگر می‌شود یادی نکنیم اما از إیلام، بوشهر، کرمانشاه و... که در لحظات تاریخی در غبار ایستادند؟ پس حقشان است که به دادشان برسیم.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: