جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 29 خرداد 1395     
اگر می‌خواهید سالم بمانید، تمشک بخورید

تمشک علاوه بر خوشمز گی به عنوان یک وعده غذایی نیز مورد استفاده قرار می گیرد و فواید درمانی حاصل از تمشک فراوان است در این گزارش به برخی ازاین فواید می پردازیم.
 تمشک بخورید


سرویس اجتماعی فردا؛ بشیر قلی زاده سرچشمه:
تمشک علاوه بر خوشمز گی به عنوان یک وعده غذایی نیز مورد استفاده قرار می گیرد و فواید درمانی حاصل از تمشک فراوان است در این گزارش به برخی ازاین فواید می پردازیم.

 
تمشک می تواند روند پیری را آهسته کند
 
تمشک مانند زغال اخته و توت Acai یک منبع غنی از ترکیبات آنتی اکسیدانی مانند فنل ها و آنتوسیانین ها است. این آنتی اکسیدان ها هستند که بخش مهمی از هر رژیم غذایی سالم را تشکیل می دهند آنتی اکسیدان ها از آسیبی که رادیکال های آزاد به سلول های بدن می زنند و باعث پیری می شوند جلو گیری می کنند و سرعت روند پیری که می تواند به بیماری های مزمن تبدیل شود را کاهش دهد. با مصرف تمشک می توانید نیاز آنتی اکسیدان بدن را تامین کنید.  
 
تمشک می تواند سیستم ایمنی بدن را تقویت کند
 
این که آیا شما این را درک می کنید یا نه، بدنتان هر روز مورد حمله انواع میکروارگانیسم ها مانند باکتری ها و ویروس قرار می گیرند، و این می تواند به بیماری های جزئی مانند سرماخوردگی، آنفولانزا یا سایر عفونت های تنفسی منجر شود. با این حال، یک رژیم غذایی که شامل مواد غذایی مانند تمشک باشد می تواند سیستم ایمنی بدن شما را تقویت کند و به این عفونت های جزئی کمتر مبتلا شوید.  
 
تمشک چربی سوز خوبی است  
 
یکی از اکتشافات اخیر در مورد تمشک که دانشمندان را هیجان زده کرده  rheosmin است؛ این ترکیب موجود در این میوه کوچک با افزایش فعالیت آنزیم های چربی سوز و با استفاده از اکسیژن و تولید گرما سلول های چربی را آسان تر می سوزاند.   
 
تمشک می تواند به هضم غذا کمک کند  
 
از آنجا که فیبر ها یک عامل موثر در هضم مواد غذا محسوب می شود یک فنجان تمشک فادر است  32 درصد از فیبر مورد نیاز بدنتان را تامین کند. این ماده غذایی به آسانی قابل مصرف است.  
 
تمشک راهی برای کاهش التهاب
 
در مطالعاتی که بر روی حیوانات با اشکال سرطانی (پستان، روده بزرگ، مری و دهانه رحم) صورت گرفته از ترکیبات فعال در تمشک استفاده شده است این ترکیبات یافت شده در تمشک قادر است علاوه بر کاهش تولید سلول های سرطانی از مرگ سلولی هم جلوگیری کند.  
 
تمشک و کنترل قند خون
 
در بدن آنزیمی وجود دارد که باعث شکسته شدن نشاسته برای تبدیل شدن به قند می شود و اینکار باعث می شود که قند خون بالا برود برای حل این مسئله در تمشک به طور طبیعی تر کیباتی وجود دارد که مانع از برشح این آنزیم می شود و این خود یک راه کنترل قند خون است.  
 
تمشک می تواند از مشکلات خونریزی جلوگیری کند
 
بعد از عمل جراحی یا بریده شدن بخشی از پوست بدن انسان، ویتامین k  که خاصیت لخت کنندگی خون را دارد، از خونریزی جلوگیری خواهد کرد. می توان ویتامین k بدن را با خوردن تمشک برطرف کرد.
 

 

اسموتی تمشک

 

تمشک اسموتی

 
 

تمشک خشک

 

 تمشک خشک

 

 
تمشک Sorbet

دسر تمشک 

 


 تمشک دسر یخ زده مرکب از سرشیر و تخم مرغ پخته وشربت و مواد دیگری

 

تمشک دسر یخ زده مرکب از سرشیر و تخم مرغ پخته وشربت و مواد دیگری

 

کیک تمشک
 
کیک تمشک 



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: