جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 29 خرداد 1395     
معاون شهردار تهران در تشریح جزییات حادثه انفجار در شهران اعلام کرد:
انفجار لوله گاز علاوه بر تخریب تونل مترو، یک واحد اداری خالی از سکنه را دچار حریق کرد

به گزارش گروه حمل و نقل و ترافیگ شهری شهرداری نیوز، معاون حمل و نقل وترافیک شهرداری تهران با اشاره به حادثه ترکیدگی لوله گاز در منطقه شهران گفت:انفجار لوله گاز علاوه بر اینکه باعث تخریب تونل مترو شد، یک واحد اداری خالی از سکنه را دچار حریق کرد و 3 الی 4 واحد مسکونی نیز دچار خساراتی مانند شکستگی در و پنجره شدند.

سیدجعفر تشکری هاشمی بابیان اینکه حادثه انفجار لوله گاز در منطقه شهران در ساعت 4:30 بامداد امروز به دلیل حفره ای در لوله گاز 18 اینچی که از این معبر عبور کرده ،اتفاق افتاده است، گفت: به احتمال زیاد نشست زمین در طول زمان شده باعث ایجاد حفره در لوله گاز شده است. این مهم سبب شده  گاز به لایه های زیرین خاک نشت کرده و در اثر جرقه ناشی از قطع شدن سیم های زیر لوله انفجار صورت گیرد .

وی با بیان اینکه انفجار فوق تا لایه های نرم تر خاک ادامه پیدا کرده است، افزود: این انفجار به دو دامنه فوران کرده که یکی تونل مترو بوده و دیگری سطح زمین که البته وجود تونل مترو باعث عدم گستردگی آتش شده است.

به گفته معاون شهردار تهران به دنبال این انفجار خاک ناشی از انفجار به داخل تونل ریزش می کند تا خود مانعی سر راه انتشار بیشتر شود، اما از دامنه دیگر آتش سوزی به سطح آسفالت نیز ادامه می یابد.

وی با بیان اینکه در این حادثه یک واحد اداری خالی از سکنه دچار حریق شده است، گفت: 3 الی 4 واحد مسکونی نیز دچار خساراتی مانند شکستگی های در و پنجره شده است.

تشکری هاشمی تصریح کرد: در ساعت 6 صبح با قطع شدن جریان گاز توسط عوامل مربوطه(اداره گاز) حریق مهار شده است. این در حالی است که با حضور عوامل آتش نشانی و اورژانس که از دقایق ابتدایی در محل بودند، تخلیه ساکنین نیز صورت گرفته و به ادامه عملیات اطفای حریق پرداخته شده است.

وی ادامه داد: در اثر این حادثه دو کارگر فعال در زیر تونل مجهول الاثر هستند که تا اتمام عملیات امداد و نجات اظهارنظری در مورد فوت یا زنده ماندشان نمی توان کرد.

معاون ترافیک شهرداری تهران تاکید کرد: به دنبال انفجار لوله گاز در منطقه شهران ستاد مدیریت بحران منطقه در اسرع وقت جلسه تشکیل داده هماهنگی های لازم جهت رفع مشکلات ساکنین منطقه از جمله مشکل قطعی آب ،آب رسانی به سکنه اطراف محل حادثه ، تلاش برای برقراری آنتن دهی موبایل، برق و... در حال انجام است. همچنین عملیات تکمیلی امداد و پرکردن حفره نیز دردست اقدام است. تلاش می شود تا با پرشدن گودال تا صبح فردا بلافاصله عملیات برقراری گاز و آب و مخابرات توسط مسوولین ذیربط صورت گیرد.

تمامی عوامل ازجمله آتش نشانی، اورژانس، وزیر دادگستری، معاونین شهردار تهران، مسئولان شرکت مترو، عوامل اجرایی شهرداری و ... در محل حادثه حضور دارند. 

 

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: