جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: پنجشنبه، 27 خرداد 1395     
حفاری68درصدی و لاینینگ 40درصدی تونل ها درخط6 مترو تهران

به گزارش گروه حمل و نقل عمومی و شهری شهرداری نیوز، معاون عمران شرکت راه اهن شهری تهران و حومه گفت: تاکنون حفاری 21.3کیلومتر معادل 68 درصد از تونل ها و لاینینگ 12.3 کیلومتر معادل 40 درصد تونل ها به اتمام رسیده است .

مهدی پورهاشمی در حاشیه بازدید از خط 6 مترو تهران در خصوص آخرین وضعیت این خط مترو گفت: روز گذشته اتصال دوازدهمین تونل بخش شمالی  خط 6 مترو تهران را داشتیم.

معاون عمران شرکت راه اهن شهری تهران و حومه از پیشرفت 48 درصدی حفاری تونل و 20 درصدی لاینینگ در 9 ماه گذشته در خط6 مترو خبر داد : و بیان کرداین خط به طول 35 کیلومتر است که در فاز نخست آن 31 کیلومتر و با 27 ایستگاه در حال  ساخت است.

معاون عمران شرکت مترو تهران با بیان اینکه این خط مترو از ایستگاه دولت آباد شروع شده و تا شمال غرب تهران و منطقه سولقان در محدوه پارک کوهسار ادامه می یابد، گفت: این خط به دو روش تی بی ام و دستی در حال احداث است که حدود 10 کیلومتر جنوبی خط 6 مترو با روش نیمه شمالی تی بی ام و 20.5 کیلومتر به روش دستی natm در دست ساخت است .

به گفته پورهاشمی این خط شامل 27 ایستگاه ،28 هواکش میان تونلی ، 3 پست برق و 6 تقاطع با خطوط دیگر مترو است.

وی با بیان اینکه در این بخش تاکنون 12جفت تونل به یکدیگر متصل شده اند و تونل های باقی مانده تا پایان مرداد ماه به یکدیگر متصل می شوند گفت: این در حالیست که تاکنون حفاری 21.3کیلومتر معادل 68 درصد از تونل های به اتمام رسیده است. همچنین لاینینگ 12.3 کیلومتر معادل 40 درصد تونل ها نیز به اتمام رسیده است .

به گفته پورهاشمی ایستگاه های بخش شمالی خط 6 مترو شامل آیت الله کاشانی – اشرفی؛ حکیم –پیامبر؛ آیت الله کاشانی –مسجدنظام مافی؛ شهرزیبا؛ تقاطع همت - کوهسار؛ کوهسار –ابشناسان و کوهسار است .

وی با اشاره به اینکه طی 9 ماه گذشته حفاری 15کیلومتر معدل 48 درصد و لاینینگ 6 کیلومتر معادل 20 درصد از تونل ها محقق شده است، گفت: طی این مدت  به راندمان 887 متر حفاری تونل تمام مقطع و راندمان 710 متر لاینینگ تونل تمام مقطع در یک هفته دست یافته  ایم .

پورهاشمی با بیان اینکه دستگاه تی بی ام که در بخش جنوبی خط 6 مترو در حال حفاری است اکنون به زیر تونل امیرکبیر رسیده است، تصریح کرد: طی یک ماه آینده این دستگاه به میدان شهدا خواهد رسید. این درحالیست که تاکنون 8.5 کیلومتر حفاری با تی بی ام صورت گرفته است .

 معاون عمران شرکت مترو تهران با اشاره به اینکه اکنون در خط 6 مترو بالغ بر 7 هزار نیروی انسانی در 4 شیفت 24 ساعته و 78 کارگاه فعال در سطح شهر فعالیت می کنند تاکید کرد:تلاش می شود فاز نخست این خط مطابق وعده در سال جاری به بهره برداری برسد.

 

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: