جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 24 خرداد 1395     
علت مرگ ده‌ها هزار ماهی در زابل اعلام شد

رئیس اداره حفاظت محیط زیست زابل گفت: مسدود کردن آب رودخانه برای یافتن اجساد غرق شده و کمبود اکسیژن و افزایش دما علت اصلی تلف شدن ده ها هزار قطعه ماهی در رودخانه نیمروز است.
خبرگزاری میزان: الهام آبتین رئیس اداره حفاظت محیط زیست زابل در خصوص علت تلف شدن ده ها هزار قطعه ماهی در رودخانه نیمروز استان سیستان و بلوچستان اظهار داشت: متأسفانه در هفته گذشته سه نفر در رودخانه نهراب زابل غرق شدند و سازمان امور آب برای پیدا کردن اجساد مسیر آب را بست و در فاصله ای که آب بسته شد، به علت افزایش دمای هوا به بالای 40 درجه و وزش بادهای 120 روزه ماهی ها با کمبود اکسیژن محلول درآب روبه رو شدند.

وی ادامه داد: در یکی دو روزی که آب بسته شد، متأسفانه ماهی ها در رورخانه نیمروز تلف شدند. البته با توجه به عکس های منتشر شده نمی توان درباره مقیاس و وسعت این موضوع قضاوت کرد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست زابل با اشاره به سیلاب های منطقه افزود: به طور معمول سیلاب که وارد منطقه می شود، همراه خود ماهی های زیادی می آورد و تراکم این ماهی ها بعد از مدتی که بادهای 120 روزه شروع و حجم آب ورودی کم و دما زیاد می شود، تناسبی با آب موجود در منطقه پیدا نمی کنند و در نتیجه وضعیت کاهش منابع حاصل می شود و در نهایت گونه های جانوری که امکان بقا داشته باشند، حفظ می شوند و این وضعیت در این رودخانه نیز به وجود آمده است.

آبتین عامل اصلی تلف شدن ده ها هزار قطعه ماهی در رودخانه نیمروز استان سیستان و بلوچستان را بسته شدن آب رودخانه برای یافتن اجساد و کمبود اکسیژن محلول در آّب و تبخیر و افزایش دما عنوان کرد  و گفت: خوشبختانه مردم ماهی هایی که تلف شده اند را جمع آوری کرده و از آن بهره برداری اقتصادی کردند.

وی وقوع این حوادث را اجتناب ناپذیر دانست و خاطرنشان کرد: هر ساله ما در برخی مناطق با این موضوع روبه رو هستیم.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: