جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 24 خرداد 1395     
معاون فنی و عمرانی شهردار تهران:
پروژه های شهری قبل از اجرا در کمیته سیویل بررسی می شوند

به گزارش گروه عمران شهری شهرداری نیوز، معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران گفت: تمامی پروژه های شهری قبل از اجرا در کمیته سیویل شهرداری تهران که متشکل از اساتید دانشگاهی، مدیران شهری، نماینده معاونت ترافیک و معاونت فنی و عمرانی است؛ بررسی می شوند.

 

علیرضا جاوید با بیان این مطلب افزود: برای ساخت پروژه ها ارکان متعددی وجود دارد که یکی از این ارکان؛ گروه مهندسان مشاور است که با استفاده از دانش فنی خود پروژه را طراحی  کرده و هزینه آن را با بررسی چند روش اجرایی که برای ساخت پروژه های شهری متصور می شوند؛ به معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران پیشنهاد می دهند. در ابتدا این گزینه ها توسط سازمان مشاور فنی و مهندسی از نظر مهندسی ارزش و سایر پارامترها و مولفه های تاثیرگذار بررسی و در نهایت گزینه برتر انتخاب می شود.

وی ادامه داد: بعد از انتخاب طرح برتر از سوی سازمان مشاور فنی و مهندسی؛ در کمیته های تخصصی سیویل که متشکل از اساتید دانشگاهی و متخصصان خصوصی دانشگاهی، مدیران شهری، نمایندگان معاونت ترافیک و فنی و عمرانی شهرداری تهران است؛ بررسی می شود. اگر با طرح جامع و تفصیلی شهر تهران مغایرت نداشته باشد، به مرحله اجرا می رسد.

معاون شهردار تهران با بیان اینکه بعد از بررسی طرح های عمرانی، دومین گام اجرای پروژه هاست، بیان کرد: خوشبختانه در یک دهه اخیر دانش  فنی مهندسان مشاور نیز به نسبت گذشته ارتقای خوبی پیدا کرده است. در حوزه فنی و عمرانی شهر تهران نیازمند حرکت روبه جلو و کم کردن فاصله  مهندسان مشاور درجه یک در مقیاس جهانی هستیم.

وی با اشاره به اینکه انتخاب پیمانکاران در اجرای پروژه های شهر اهمیت زیادی دارد؛ یادآور شد: پیمانکاران تحقق بخش پروژه های عمرانی هستند. خوشبختانه در سال های اخیر چه پیمانکاران بخش خصوصی و چه پیمانکاران بخش عمومی در استفاده از تجربه های جهانی و همسو بودن با استانداردهای بین المللی پیشرفت های خوبی به دست آورده اند.

جاوید با بیان اینکه شهرداری تهران اجرای پروژه های شهری در بعد ملی و یا منطقه ای را بین انواع پیمانکاران توزیع کرده است، تاکید کرد: به عنوان مثال بخش عمده ای از ساخت تونل نیایش توسط یک پیمانکار بخش خصوصی اجرا شد و بخش دیگر آن نیز توسط  قرارگاه خاتم الانبیا اجرا شد. به عبارت ساده تر شهرداری تهران اجرای پروژه های خود را بین پیمانکاران بخش خصوصی و پیمانکاران نهادهای عمومی توزیع می کند.

وی با بیان اینکه توان مهندسی پیمانکاران نیز در سال های اخیر ارتقا داشته، گفت: به عنوان مثال در اجرای کاروان سنگی یک و دو واقع در محور بزرگراه شهید حکیم و تقاطع آزاد راه تهران کرج از روش سگمنتال و قطعات پیش ساخته استفاده شد که این تجربه موفق در ساخت تقاطع شیخ فضل الله نوری و محمد علی جناح نیز تکرار شد. همچنین در ساخت پل طبقاتی صدر نیز این روش با بهره گیری از جرثقیل های غول پیکر کنتری گرین اجرا شد.

معاون فنی و عمرانی شهردار تهران با تاکید بر اینکه در کسب دانش فنی پل سازی و تقاطع های غیرهمسطح بزرگ و پل های طبقاتی پیشرفت های در سطح جهانی داشته ایم؛ افزود: با توجه به توان بالای مهندسان و پیمانکاران در ساخت تقاطع های غیر همسطح در نظر داریم تا از روش های متنوع پل سازی در ساخت تقاطع های غیرهمسطح بزرگراه های ارتش، امام علی(ع) و شهیدصیاد شیرازی استفاده کنیم. همانطور که می دانید این پروژه 10  پل و تقاطع غیر همسطح دارد که چند  پل آن به روش قدیمی قالب بندی بعد بتن ریزی می شود. برخی به صورت کامپوزیت  ساخته خواهد شد که عرشه پل فولادی و روی  آن نیز دال بتنی اجرا می شود. همچنین از روش سگمنتال یا قطعات پیش ساخته نیز در این طرح استفاده می شود.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: