جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 23 خرداد 1395     
استادیار مهندسی مکانیک دانشگاه علم و صنعت تأكيد كرد:
مونتاژ خودروهاي خارجي سياستي اشتباه و شكست خورده است

به گزارش شهرداری نیوز، يك استادیار دانشکده مهندسی خودروی دانشگاه علم و صنعت با اعلام اين كه مونتاژ خودروهاي خارجي توسط توليد كنندگان كشورمان بر اساس اصول علمي و اقتصادي، سياستي اشتباه و شكست خورده است و نبايد به آن تكيه كرد، گفت: خودروسازان كشورمان به عنوان بنگاه‌ هاي اقتصادي به دليل سوء مديريت ‌ها، ‌شرايط اقتصادي مناسبي ندارند و به این دليل با استفاده از جذابيت مونتاژ محصولات چيني، به دنبال درآمدهاي كوتاه مدت هستند.

 

دكتر ابوالفضل خلخالي افزود: البته انعطاف پذيري خودروسازان چيني در دوران تحريم نيز خودروسازان ايراني را جلب كرده اما اين دليل به نوعي غير منطقي است و نبايد به آن به عنوان یک عامل تعيين كننده توجه داشت.

وي با اشاره به اين كه خودروسازان كشور بايد به اين نكته توجه داشته باشند كه سياست مونتاژ خودروهاي چيني در بلند مدت، نه تنها مشكلات آنها را مرتفع نخواهد كرد، بلكه هيچ فن ‌آوري و ارتقاي سطح كيفي را نیز به ايران هديه نخواهد داد، اظهار كرد:   اگر مي خواهيم به عنوان خودروساز در جامعه بين الملل مطرح و شناخته شويم، بايد سياست هاي جديدی اتخاذ و اجرا کنیم.

خلخالي با بيان اين كه با توجه به شرايط ايجاد شده دوران پَسا برجام، باید در قوانين موجود صنعت خودرو بازنگري انجام شود تا بتوانيم براي سرمايه گذاران اين تفكر را ايجاد كنيم كه صنعت خودرو، صنعتي قابل اعتماد براي سرمايه‌گذاري و توليد است، تصريح كرد: در غير اين صورت، تنها زمينه خروج سرمايه‌ ها از صنعت خودرو را فراهم نموده ايم.

وي با اشاره به اين كه انعقاد قراردادهاي مونتاژ، هيچ فايده اي براي صنعت خودروسازي ايران نداشته و صرفاً باعث هدر رفتن منابع داخلي شده، اظهار كرد: بايد با نوعي با خارجي ها وارد معامله شويم كه آنها به سرمايه گذاري و توليد محصول مشترك در كشورمان ترغیب و تشویق شوند.

اين استادیار مهندسی مکانیک دانشگاه علم و صنعت در پايان با تأكيد بر اين كه طراحي يك پلتفرم متناسب با توانمندي هاي داخلي يا مشترك ميان ايران و خودروسازان مطرح جهان،‌ گزينه اي بسيار منطقي تر از مونتاژكاري است، خاطرنشان كرد: بايد به گونه اي برنامه ريزي كنيم كه از تجارب سازنده سال هاي اخیر در صنعت خودروسازي به بهترين شكل استفاده كنيم.

 

 

 

 

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: