جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 22 خرداد 1395     
عدم حمایت دولت از شهرداری برخورد سیاسی با مدیریت شهری است

به گزارش گروه نگاه پارلمان به شهر شهرداری نیوز، نماینده مجلس شورای اسلامی در خصوص لزوم توسعه حمل و نقل عمومی در پایتخت گفت: به طور کلی سهم حمل و نقل عمومی در جابجایی مسافر در دنیا 75درصد می باشد که این سهم در شهر تهران در حال حاضر حدود 60درصد است.

 

دکتر علی محمد شاعری در ادامه گفتگو با خبرنگار پارلمانی شهرداری نیوز، اظهار داشت: متاسفانه سطح حمل و نقل عمومی در پایتخت با مقدار سهم استاندارد جهانی فاصله دارد ولی روند توسعه در حمل و نقل عمومی روند قابل ملاحظه ای است.

وی در ادامه تصریح کرد: با توجه به شرایط فعلی باید مشکل آلودگی هوای تهران، جابجایی مسافرین و مشکل ترافیک حل گردد و برای رفع این مشکلات راهی به غیر از توسعه حمل و نقل عمومی وجود ندارد با عنایت به این موضوع که ضروری است  دولت باید سهم خود را در حمایت از بخش حمل و نقل عمومی پرداخت نماید و به شهرداری کمک کند تا بتواند با سرعت بیشتری اهدافی که در جهت توسعه مترو دارد را عملیاتی نماید.

شاعری در ادامه خاطر نشان کرد: برای رفع مشکلات در این حوزه باید ناوگان های اتوبوسرانی و تاکسیرانی نیز نوسازی گردد تا از این طریق به سهم استاندارد جهانی نزدیک شد.

این نماینده با اشاره به اینکه تاکسیرانی، اتوبوسرانی و مترو مکمل یکدیگر هستند بیان کرد:در یک طرح جامعه 3شبکه در کنار هم تعریف می شوند و در هر شرایطی این سازمان ها باید پشتیبان یکدیگر باشند و کیفیت شبکه حمل و نقل عمومی باید مورد توجه همه مسئولین قرار گیرد.

شاعری افزود: اعتقاد بنده بر این است که راه برون رفت از چالش ترافیک و کاهش هوای آلوده شهر تهران توسعه حمل و نقل عمومی است، لذا این موضوع با حمایت جدی دولت از شهرداری می تواند عملیاتی گردد.

وی تصریح کرد: مبرهن است که علت نابه سامانی این مقوله این است که دولت نهم و دولت دهم هیچ یک حمایتی انجام نداده و به اعتقاد بنده این یک برخورد سیاسی با مدیریت شهری است و این به صلاح نیست بدلیل اینکه دولت و شهرداری متعلق به مردم است. با این حال نباید شهرداری را رقیب دولت تعریف نمود، چرا که این دو در کنار یکدیگر هستند و به طور قطع دولت می تواند شهرداری را در اجرای برخی از تعداتش حمایت نماید.

این نماینده در ادامه عنوان کرد: مشکل دیگری که وجود دارد این است که دولت فکر میکند شهرداری ها خودگردانند و توانایی تأمین همه  هزینه های خود را دارند در حالی که اینگونه نیست و شهرداری ها در حال حاضر به تنهایی قادر به حل مشکلات خود نیستند.

وی در ادامه افزود: کلان شهری نظیر تهران با 8میلیون جمعیت در شب و 12 میلیون جمعیت در روز و همچنین کلان شهرهای دیگر کشور به تنهایی قادر به اداره کردن امورات شهری خود نبوده و نیازمند حمایت دولت می باشند.در غیر اینصورت شهرداری ها مجبور به تراکم فروشی می شوند و از طریق فروش ابزار دیگر کسب درآمد نمایند و این مورد در نهایت به ضرر دولت است و باعث آلودگی هوا می گردد.

شاعری در خاتمه بیان کرد: ما درصدد این هستیم که فراکسیون مدیریت شهری را در داخل مجلس دهم تشکیل دهیم و بنده یکی از پشتیبان های این فراکسیون خواهم بود.

 

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: