جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: جمعه، 21 خرداد 1395     
یک عضو آمریکایی داعش خود را تسلیم کردها کرد

وزارت دادگستری آمریکا اعلام کرد که یک آمریکایی عضو داعش توسط کردها در شمال عراق دستگیر شده و به زودی به اتهام انجام اقدامات تروریستی محاکمه خواهد شد.
خبرگزاری ایسنا: محمد جمال خویس 26 ساله توسط نیروهای کرد در ماه مارس در شمال عراق دستگیر و سپس به آمریکا تحویل داده شد. به مدت یک ماه در سوریه توسط داعش آموزش دیده و به جمع آوری پول برای این گروه نیز پرداخته است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، خویس که اصلیتی فلسطینی دارد در جایی دیگر گفته است که با نقشه قبلی به عراق و سپس شمال این کشور آمده و در نهایت توانسته خود را تسلیم نیروهای کرد کند تا او را به آمریکا بازگردانند. اولین دادگاه این عضو آمریکایی داعش در ویرجینیا برگزار می‌شود.

خویس به ماموران اف. بی. آی گفته بود که از اوسط 2015 و پس از تماشای نوارهای ویدیویی مربوط به اعدام زندانیان و مخصوصا ویدئوی مربوط به سوزاندن خلبان اردنی از سوی داعش به این گروه تروریستی علاقمند شده است.

وی در بازجویی‌ها اذعان کرده بود که پس از سفر به سوریه از طریق اروپا و ترکیه، برای وارد خانه امنی در رقه سوریه شده است. او در پاسخ به سوال اعضای داعش که آیا مایل است بمب‌گذار انتحاری شود، پاسخ مثبت داده است.

وی هم‌چنین در آموزش‌های فرقه‌ای این گروه در موصل شرکت کرده است.

خویس یکی از 90 فردی است که وزارت دادگستری آمریکا آنان را متهم به همکاری با داعش کرده است.
اخبار مرتبط



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: