جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: جمعه، 21 خرداد 1395     
تاج: از دادستان خواستم فساد در فوتبال را دنبال کند

خبرگزاری فارس: مهدی تاج در برنامه ورزش و مردم اظهار داشت: 90 درصد که رسانه‌ها دنبال می‌کنند فوتبال است چون این حوزه پرتنش است و همیشه باید پاسخگو و منتظر انتقادات باشیم. در این بین فدراسیون فوتبال باید خودش را آماده رقابت‌های مقدماتی جام جهانی کند و در رده‌های سنی نیز باید خودمان را برای رقابت‌های مهم آینده آماده کنیم. در واقع فدراسیون روزهای پراتفاقی را پیش رو دارد.

وی ادامه دارد: البته بحث نقدینگی هم است که باید به عنوان یک چالش به آن نگاه کرد. رقبای ما مثل قطر و چین در این زمینه وضعیت خوبی دارند و ما نیز از این ناحیه مشکلاتی داریم که باید آنها را رفع کنیم. سعی می کنیم مشکلات را به هر شکلی حل کنیم.

تاج در مورد ناکامی نمایندگان ایران در آسیا گفت: قرار است در مورد رقابت‌های لیگ یک آسیب شناسی صورت بگیرد. در مجموع باید به فکر آسیا باشیم و در همین خصوص به تیم‌های ایرانی نماینده ایران نامه نوشته‌ام تا با شکل بهتری خودشان را برای این رقابت‌ها آماده کنند.

تاج در مورد اینکه چه زمانی دبیرکل و رئیس سازمان لیگ مشخص می‌شوند، گفت: برای بسیاری از پست‌ها از جمله سازمان لیگ و دبیرکلی و 6 پست دیگر در فدراسیون باید اتفاقاتی بیفتد. برخی از این پست‌ها مثل کمیته اخلاق، استیناف و انضباطی تکمیل هستند ضمن اینکه کمیته‌های فرهنگی و تدوین مقررات و چند کمیته دیگر هم هستند که فکر می‌کنم تا یکی دو هفته آینده پس از بررسی‌هایی که داشتیم رؤسای آنها نیز شناخته خواهد شد. ما در این مورد عجله نکردیم چون عجله می‌توانست پشیمانی‌هایی را به وجود بیاورد.

وی ادامه داد: مهمترین مشکل ما در فدراسیون بحث نقدینگی است. فدراسیون 13 میلیارد و 400 میلیون تومان بدهی دارد اما مطالباتی نزدیک به 2 میلیون یورو از فیفا داریم ضمن اینکه در این مدت تکالیف‌مان را هم انجام دادیم و فکر می‌کنم حداقل در حوزه تیم ملی و پرداخت پاداش‌ها بحثی وجود ندارد. در این مورد اجازه ندادیم ابتدا توسط ملی‌پوشان مصاحبه‌هایی شود و بعد کاری که باید انجام می‌دادیم را انجام دهیم. پاداش دیدار مقدونیه و قرقیزستان نیز به ملی‌پوشان پرداخت شد.

تاج گفت: حقوق کی‌روش 9 ماه عقب افتاده بود و این در حالی بود که در قراردادش این طور آمده که اگر حقوقش 3 ماه عقب می‌افتاد می‌توانست با تیم‌های دیگر مذاکره کند. بنابراین امروز تکالیف جدی نداریم و شاید یکی از این تکالیف برای تیم ملی به انجام بازی تدارکاتی خوب برگردد.

رئیس فدراسیون فوتبال در پاسخ به این سؤال که به نظر می‌‌رسد کی‌روش از عمد بازی‌هایی را انتخاب می‌کند که آسان باشد تا تیم ملی رنکینگ اول آسیا را از دست ندهد، گفت: بازی تدارکاتی مثل بخش صنعت است و ما باید از 6 ماه قبل برنامه‌ریزی لازم را انجام دهیم و نمی‌توان امروز کار خاصی کرد. ضمن اینکه مسابقات یورو و کوپا آمریکا شروع شده و تیم‌ها درگیر این مسابقات هستند. البته بحث نقدینگی را داریم.

وی تاکید کرد: به طور مثال من بازی اسپانیا و کره را از نزدیک دیدم. هر چند که در این بین ما قصد داریم خودمان را به شرق آسیا نزدیک کنیم اما برای همین دیدار همین اندازه بس که بگویم اسپانیا 2 و نیم میلیون دلار پول از کره گرفته بود که این عدد سنخیتی با ما ندارد. البته پول هتل هم بود که به این ترتیب کره جنوبی برای یک مسابقه 10 میلیارد هزینه کرده بود. از سوی دیگر معتقدم بازی‌هایی که برگزار کردیم برای ما قابل دفاع است. به طور مثال قرقیزستان تیم ضعیف شده ازبکستان است.

تاج افزود: در آینده نزدیک 2 اردو را در ارمنستان و اتریش برگزار می‌کنیم هر چند که این اردوها حداقل‌ها برای تیم ملی به شمار می‌رود و تصور می‌کنم اگر 2-3 بازی هم در این اردوها برگزار کنیم از این فضا جلو می‌رویم هر چند که باز هم مطلوب نیست. پس اینکه گفته می‌شود کی‌روش به خاطر رنکینگ این حریفان را انتخاب می‌کند، واقعیت نیست چون ما به انواع بازی تدارکاتی نیاز داریم و همانطور که حریف سرسخت و بازی مهم می‌خواهیم به این دسته از بازی‌هایی که برگزار می‌کنیم هم نیاز داریم.

وی در مورد مهمترین خواسته‌های کی‌روش گفت: کی‌روش چمن مناسب می‌خواهد و مردم هم خسته می‌شوند از بس که در مورد مباحثی مثل چمن و لباس صحبت به میان می‌آید. ما در این بین چمن دستگردی را گرفتیم اما وقتی دیدیم مورد اقبال نیست تصمیم دیگری به میان آمد. من 100 ساعت با کی‌روش صحبت کرده و با حوصله حرف‌هایش را شنیده‌ام. او می‌گوید اگر در این چمن پای بازیکن بپیچد دیگر طی 2ماه آینده مجال بازیکن آوردن را ندارد. زمین نفت هم خوب است اما استاندارد نیست ضمن اینکه ورزشگاه آزادی هم به ما کمک کرد و یکی دو بار آنجا تمرین کردیم. الان هم زمین شماره 2 کمپ خاکبرداری شده اما نظر کی‌روش روی زمین شماره یک است و امیدوارم بتوانیم تا برج 8 این زمین را برسانیم. هر چند که با این وضعیت پیمانکاران داخلی کارمان سخت است.

تاج با بیان اینکه برکناری نیکوخصال ارتباطی به انتقادهایش از کی‌روش نداشت، گفت: در جلساتی که با مدبر داشتیم او پیشنهاد زمین آزادی را داد و ما با کی‌روش صحبت کردیم و مشکلات حل شد ضمن اینکه وضعیت ایفمارک نیز حل شده و دیگر مشکلی در این قضیه وجود ندارد.

وی افزود: الان میانگین سنی تیم ملی 24 سال و 9 ماه است و به نظرم تیم جوانی داریم و باید خوشحال باشیم و به مسیرمان ادامه دهیم.

تاج درباره وضعیت تیم‌ ملی فوتسال گفت: الان در رده ششم دنیا هستیم و باید مسابقات این تیم را هم جدی دنبال کنیم. واقعیت این است که وقت زیادی را برای تیم ملی با حضور کی‌روش صرف کردیم و پس از آن به فوتسال ورود کرده و جلسه‌ای را با ناظم‌الشریعه برگزار کردیم. البته منابع مالی محدودی داریم. با این حال دنبال اردوها و بازی‌های تدارکاتی هستیم و امیدوارم هیچ اردوی دیگری لغو نشود. اگر در فوتسال و فوتبال ساحلی وقت صرف کنیم می‌توانیم از رده ششم جهان تا رده دوم و سوم هم صعود کنیم.

رئیس فدراسیون فوتبال تاکید کرد: برخی مواقع انتقال خوب و جابجایی مفید است البته باید همراهی به دنبال داشته باشد. اگر الان 2 تا رضازاده 2 سر میز را بگیرند اگر با هم همراه نباشند مشکلاتی به وجود می‌آید اما ما دنبال یک سیستم همراه و مدون در فدراسیون هستیم. الان کمیته اخلاق رئیس می‌خواهد و ترکیبش باید تکمیل شود.

تاج در مورد لباس تیم ملی گفت: قرارداد لباس تیم ملی قبل از مدیریت من بسته شد. هر چند که در این قرارداد یک جای امیدواری است که گفته‌اند شرایط فنی و کیفی باید به تائید ما برسد و یک جایی ناامیدی است که گفتند کیفیت قبلا تائید شده است اما الان تلاش می‌کنیم که کیفیت به حد اعلا برسد وگرنه باید یک لباس مناسب تهیه کنیم. اگر همین برند توانست که فبه‌المراد در غیر این صورت باید فکر دیگری کرد. نباید بر تن تیم ملی لباسی باشد که عامه مردم آن را نپذیرند.

وی در مورد وضعیت دبیرکل فدراسیون و اینکه شنیده می‌شود وزارت ورزش برای این سمت گزینه‌هایی دارد، یادآور شد: وزارت ورزش در این مسائل هیچ دخالتی ندارد. انتخاب دبیر کل در اختیار من است و بنده آن را به هیأت رئیسه معرفی می‌کنم که حتی اگر رای هم نیاورد نفر بعدی را خودم معرفی خواهم کرد. در این بین محمدرضا ساکت نیز مشاور بنده در امر سرپرستی مجمع فنی مدیریت بوده و پیگیری امور تیم‌های ملی با اوست. الان هم او مشغول کار شده و اتفاقا موفق هم بوده است. معتقدم که این بهترین جایی است که او می‌تواند کمک کند. در واقع ما نباید اجازه دهیم کی‌روش چیزی بگوید و انتظارات او را قبل از بیان کردن حل کنیم و این از وظایف ساکت است.

رئیس فدراسیون فوتبال در خصوص اینکه چه زمانی با افشین پیروانی به عنوان مدیر تیم ملی قرارداد بسته خواهد شد، گفت: اخیرا صحبت کردیم و او گفت قرارداد ندارد. خود من نیز به کار بی‌‌قرارداد و بی‌تعهد اعتقاد ندارم و در مورد پیروانی نیز به زودی این اتفاق می‌افتد.

وی در مورد وضعیت کفاشیان گفت: کفاشیان یک عنصر قابل قبول در امر بین‌الملل است و کمک اول من در فدراسیون فوتبال و همچنین نائب‌رئیس AFC. این یک کرسی خوب است که اگر بخواهیم به طور عادی برای رسیدن به آن وقت صرف کنیم 10 سال طول می‌کشد اما کفاشیان این کرسی را دارد و باید قدر آن را بدانیم که در مجموع کفاشیان مفید فایده است.

تاج درباره اینکه چرا تیم ملی با تیم‌های بزرگ بازی نمی‌کند، گفت: یک بار توضیح دادم که اگر بازی بزرگ می‌خواهیم باید از 6 ماه قبل در مورد آن فکر کنیم. در واقع فردا همان می‌شود که امروز در موردش اندیشه می‌کنیم. ما دنبال بازی خوب هستیم هرچند که معتقدم بازی با مقدونیه و قرقیزستان هم بازی‌های خوبی بود.

وی درباره اینکه آیا می‌توانیم دوباره به جام جهانی صعود کنیم یا خیر، گفت: پیش‌بینی صعود خیلی عقلانی نیست. اگر در فوتبال بهترین تدارکات و پشتیبانی هم باشد باز هم نمی‌توان گفت حتما می‌بریم. ما تیم خوب و جوانی داریم و اگر مشکلات کامل حل شود می‌توانیم صعود کنیم. مهمترین موضوع این است که الان از تنش خبری نیست و تلاش می‌کنیم در همه بخش‌ها همین آرامش را پیش ببریم.

تاج گفت: تیم ملی ایران را تیم خوبی دیدم. از سوی دیگر تیم ملی کره جنوبی را مقابل اسپانیا خیلی قوی ندیدم. این تیم 6 گل خورد و 6 گل هم نخورد و این در حالی بود که دل‌بوسکه در نیمه دوم همه نفراتش را عوض کرد. کره حریف اصلی ماست. ازبکستان هم تیم خوبی است و قطر هم چند بازیکن خارجی آورده اما وضع ما از سایر تیم‌های گروه بهتر است.

رئیس فدراسیون فوتبال در مورد اینکه چه راهکاری برای دلالی در فوتبال دارد، گفت: در حال حاضر بحث دلالی و فساد در فوتبال در جامعه مطرح است. در جلسه‌ای که با دادستان داشتم از او خواستم موضوع فساد در فوتبال را تا هر جایی که هست دنبال کند که البته او در پاسخ گفت از کمیسیون اصل 90 هنوز چیزی ارسال نشده است. دادستان فوتبالی است و فضا را خوب می‌شناسد. به نظرم باید ریشه فساد را بخشکانیم و نباید چنین مسائلی اصلا مطرح باشد هر چند که بسیاری از این موارد حرف و حدیث است و واقعیت ندارد. اما باز هم از طرف فدراسیون اقداماتی انجام شده است. اگر مردم ببینند که یک مدیر خواهان رسیدگی به این مسائل است مطمئنا حتی مسائل غیرواقعی هم از بین خواهد رفت.

وی گفت: دلالی نیز ماجرای شومی است که وارد فوتبال شده هر چند که ما جلسه‌ای را 2 روز پیش برگزار کردیم و امتحانی را از اینجنت‌ها گرفتیم و مطمئنا اگر کسی قبول نشود مجوز لازم را به او نمی‌دهیم. در این زمینه مباحث جدی داریم و از کمیته اخلاق هم خواستیم ورود کند. مثل بحث سوشا مکانی و چند نفر دیگر که این کمیته به صورت جدی پیگیر آن بوده است.
 



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: