جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: جمعه، 21 خرداد 1395     
معاون شهردار تهران با تأکید بر عزم جزم مديريت شهري براي توسعه مترو:
دولت سال گذشته کمتر از 3 درصد سهم خود در حمل و نقل عمومی پایتخت را پرداخت

به گزارش گروه حمل ونقل و ترافیک شهرداری نیوز: معاون حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران با اعلام اين كه مهم ترين شاخص در كاهش و كنترل ترافيك، توسعه حمل و نقل عمومي و افزايش سهم وسايل نقليه عمومي در جابه‌جايي شهروندان است، گفت: امروز نگاه مديريت شهري تهران همچون شهرهاي پيشرفته جهان، معطوف به توسعه حمل و نقل عمومي با محوریت مترو است.

دولت سال گذشته کمتر از 3 درصد سهم خود در حمل و نقل عمومی پایتخت را پرداخت

 

مهندس سيد جعفر تشكري هاشمي افزود: شهر، موجودي زنده و پوياست كه نمي توان در مقابل رشد روزافزون آن ايستاد و دست روی دست گذاشت، بلكه باید با پویایی و تحرک، نسبت به توسعه حمل و نقل عمومي اقدام نمود، همان کاری که مدیریت شهری تهران در دهه اخیر انجام داده است.

 

وی با تأکید بر این که دولت از سهم مصوب خود در سال 94، از مجموع اعتبارات عمرانی مترو کمی بیش از 2 درصد، از مجموع یارانه بلیت مترو و اتوبوس کمتر از 4 درصد و از محل جرایم رانندگی نیز کمی بیش از 6 درصد را پرداخت نموده، اعلام کرد:    در مجموع دولت کمتر از 3 درصد از سهم مصوب خویش از اعتبارات حمل و نقل در بودجه سال 94 کل کشور را پرداخته است.

 

 

امید به تدبیر نمایندگان مجلس دهم داریم

 

معاون شهردار تهران با اشاره به این که با استناد به این آمار و ارقام، نکته ای روشن می شود و آن این است كه جاي دولت در اين میان بسيار خالي است، اظهار کرد: با توجه به آغاز به کار دوره جدید مجلس شورای اسلامی، امید به تدبیر نمایندگان مجلس دهم در حمایت از حمل و نقل عمومی داریم.

 

مهندس تشکری هاشمی با بیان اين كه مجموعه ای از سیاست ها و اقدامات بايد اتخاذ و اجرا شوند تا منجر به كاهش رغبت مردم به استفاده از خودروي شخصي و به موازات آن افزايش انگيزه آنها به استفاده از وسايل نقليه عمومي گردد، تصریح كرد: واقعيت اين است كه در بسياري کشورها به ویژه كشورهاي توسعه يافته، استفاده از خودروي شخصي بسيار پر هزينه است و افراد هر زمان كه تمايل داشته باشند، نمي توانند از خودروي خود استفاده كنند.

 

وی با تأکید بر اين كه در حال حاضر در تهران، مردم هر زمان كه بخواهند خودروي شخصي خود را از اطراف شهر به داخل شهر مي آورند و به عنوان مسافربر شخصي فعاليت مي كنند، اضافه كرد: قطعاً چنين وضعيتي كه در هيچ پایتختی در دنيا شاهد نمونه مشابه آن نيستم، به تشديد ترافيك دامن زده و باعث افزایش گره هاي ترافيكي در شهر مي شود.

 

 

افزايش دو و نيم برابري خطوط و سه برابري ايستگاه هاي مترو در یک دهه

 

معاون شهردار تهران با اشاره به اين كه استفاده از تكنولوژي، مستلزم رعايت قواعد و ضوابط خاص خود است، اظهار كرد:  در شهرهاي پيشرفته دنيا با وجود بالا بودن سرانه مالكيت خودرو، مسائل و مشكلات ترافيكي كه تهران با آنها مواجه است به چشم نمي خورد و از اين رو، بايد فرهنگ استفاده صحيح از خودروي شخصي در كشورمان نهادينه شود.

 

مهندس تشکری هاشمی با بیان اين كه در دهه اخير، طول خطوط مترو با نزدیک به دو و نيم برابر افزايش از 79 كيلومتر به 188 كيلومتر رسيده، تصریح كرد: تعداد ايستگاه‌ هاي مترو نيز در دهه گذشته از 37 ايستگاه به 102 ايستگاه رسيده و نزدیک به سه برابر افزايش داشته است.

 

وی با تأکید بر اين كه خطوط متروي فعلي براي شهري با جمعيت و وسعت تهران كافي نيست، اضافه كرد: اعتقاد داريم تهران به خطوط متروي بيشتري نياز دارد و به اين منظور، علاوه بر خطوط در دست ساخت 6 و 7 مترو، خط متروي فرودگاه حضرت امام (ره) نیز تا پايان سال جاري آماده مي شود.

 

 

تنها انتظارمان از دولت همكاري در زمينه تأمين فاينانس است

 

معاون شهردار تهران با اشاره به این که اجرای خطوط 9 و 10 مترو در بازنگری طرح جامع حمل و نقل و ترافیک پایتخت    پیش بینی شده، اظهار کرد: علاوه بر تمامی این اقدامات، افزایش یک هزار دستگاه واگن جدید مترو به واگن های موجود به منظور کاهش سرفاصله ورود قطار به ایستگاه ها و افزایش ظرفیت ناوگان حمل و نقل ریلی را نیز در دستور کار قرار داریم.

 

مهندس تشكري هاشمي با بيان اين كه توسعه حمل و نقل عمومی، حق اولیه شهروندان تهران است و از این رو، امروز توسعه خطوط مترو يكي از ضروري‌ترين اقداماتي است كه تهران به آن نياز دارد، تصريح كرد: در اين راستا، علاوه بر توسعه خطوط درون شهري مترو، توسعه خطوط برون شهري مترو، یکی از اولويت هاي مديريت شهري در حوزه حمل و نقل عمومی است.

 

وي در پايان با تأكيد بر اين كه انتظارمان از دولت تدبير و اميد، معطوف به همكاري در زمينه تأمين فاينانس مورد نياز در جهت توسعه مترو است و این انتظار زیادی نیست، خاطرنشان كرد: دولت چه كمك بكند و چه كمك نكند، با تدبیر شهردار محترم تهران، عزم خود را جزم نموده ایم تا در جهت پاسخگويي به مطالبه به حق شهروندان تهران در خصوص توسعه مترو تمام تلاش خویش را به كار گيریم.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: