جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 19 خرداد 1395     
کیم جونگ عجول و بسیار جوان است

وزیر دفاع کره جنوبی، کیم جونگ اون را "عجول و بسیار جوان" برای رهبری کره شمالی توصیف کرد.

خبرگزاری ایسنا: هان مینکو، وزیر دفاع کره جنوبی در گفت‌وگو با سی.ان.ان در حاشیه نشست دفاعی در سنگاپور گفت: کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی زمانیکه قدرت را در دست گرفت، تنها 27 سال داشت، بر همین اساس زمان بسیار کمی برای ایجاد آمادگی برای عهده گیری رهبری این کشور داشت. وی هیچ تجربه‌ای ندارد.

وی ادامه داد: اگر نگاهی به دوران حکومت کیم جونگ ایل، پدر او داشته باشیم، متوجه می‌شویم که در طول 18 سال حکومت، تنها حدود 18 آزمایش موشکی انجام شده است، در حالیکه در طول چهار سال رهبری پسر وی، 25 بار آزمایش موشکی انجام گرفته است.

هان، ادعاهای پیونگ یانگ مبنی بر توان این کشور در کوچک کردن سلاحهای هسته‌ای و حمل کلاهکهای هسته‌ای بر روی موشکها را باور ندارد اما می‌داند آزمایش‌هایی در این باره از سوی این کشور انجام گرفته است.

وی ادامه داد: اگر آنها به پیشروی در مسیر تکنولوژی کوچک سازی سلاحهای هسته‌ای حرکت کرده باشند، در این صورت ما فکر می‌کنیم که امکان حمل آنها از طریق خمپاره و یا به شکل بمب هسته‌ای امکانپذیر باشد.

وزیر دفاع کره جنوبی با اشاره به همکاری آمریکا، کره جنوبی و دیگر کشورها علیه برنامه هسته‌ای کره شمالی گفت: ما به ادامه اعمال فشارهای خود علیه کره شمالی برای دستیابی به هرگونه عاری سازی هسته‌ای در این کشور خواهیم پرداخت.

هان و دیگر مقامات کشورهای دیگر بر این باورند که تحریم‌های اخیر علیه کره شمالی تاثیر گذار بوده است. آنها امیدوارند که بتوانند کیم جونگ اون را مجبور به کنار گذاشتن برنامه هسته‌ای‌اش کنند.

هان در پاسخ به این سوال که آیا روند عاری سازی کره شمالی از تسلیحات هسته‌ای، صلح آمیز خواهد بود، گفت: ما باید به گونه‌ای کار کنیم که صلح آمیز بودن آن را تضمین کنیم.

به گزارش ایسنا، در نشست سالانه موسوم به "شانگری لا" در سنگاپور وزرای دفاع، رهبران نظامی و کارشناسان نظامی از کشورهای حوزه آسیا – پاسیفیک گردهم می‌آیند و درباره مسائل امنیت منطقه‌ی به گفت‌وگو می‌پردازند




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: