جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 19 خرداد 1395     
پرسش يك نماينده مجلس دهم از خودروسازان:
چرا براي ارتقاي كيفيت خودروهاي داخلي كار جدي نمي شود؟

به گزارش گروه نگاه پارلمان به شهر شهرداری نیوز، يك نماينده مجلس دهم با اعلام اين كه تلاش در جهت شفاف سازي قيمت، گام مهم خودروسازان در شرايط كنوني است، گفت: خودروسازان بايد با اعلام قيمت واقعي خودرو، به انتظار مصرف كنندگان پاسخ گويند در صورتي كه متأسفانه امروز عدم پاسخ گويي خودروسازان به افكار عمومي، باعث بروز مشكلات جدی در اين صنعت شده است.

عزت الله يوسفيان ملّا افزود: مشكل نقدينگي در صنعت خودرو، روز به روز در حال افزايش است و بايد هر چه سريع تر نسبت به رفع اين مشكل اقدام شود كه البته بخشي از حل اين مشكل به پاسخ گويي به مصرف كنندگانی بر مي گردد كه خواستار اعلام قيمت تمام شده و ميزان سود خودروسازان هستند.

وي با اشاره به اين كه آزادسازي قيمت خودرو و تعيين قيمت در بازار عرضه و تقاضا، حركتي منطقي در شرايط كنوني است، اظهار کرد: قيمت دستوري، راهكار كنترل بازار خودرو نيست و افزايش كيفيت توليدات و عرضه خودروهاي با كيفيت، موضوعي است كه انتظار مي رود خودروسازان نسبت به آن توجه ويژه داشته باشند.

يوسفيان ملّا با بيان اين كه تا كنون حمايت هاي تسهيلاتي و تعرفه اي دولت از صنعت خودرو اثربخش نبوده، تصريح كرد: با وجود این حمايت ها، متاسفأنه همچنان شاهد تمايل مصرف كنندگان داخلي به خودروهاي خارجي هستيم و واردات اين خودروها موجب خروج ميلیون ها دلار ارز از كشور شده و آسيب جدي به بحث اشتغال در داخل زده است.

نماينده مردم آمل و لاريجان در مجلس شوراي اسلامي در پايان با طرح اين پرسش از خودروسازان كه «چرا براي ارتقاي كيفيت خودروهاي داخلي، كار جدي صورت نمي دهند؟» خاطرنشان كرد: «اقتصاد مقاومتي» به معناي ترغیب و تشويق مردم به خريد كالاهاي داخلي است که با توجه جدي به ارتقای كيفيت محصولات توليدی محقق مي شود، انتظاري كه در مورد خودروهاي داخلي محقق نشده است.

 

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: