جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: پنجشنبه، 16 مرداد 1393     
تقدیر سازمان استاندارد از شرکت واحد اتوبوسرانی به جهت بازدید مخازن اتوبوس های گاز سوز

به گزارش گروه حمل و نقل عمومی و شهری شهرداری نیوز؛ مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران با اشاره به طرح بازدید  از اتوبوس های گاز سوز گفت: از حدود سه ماه پیش طرح بازدید از اتوبوس های گاز سوز ، با کمک موسسه استاندارد در شرکت واحد اتوبوسرانی در حال انجام است . در جریان این قرارداد همکاری که میان شهرداری با موسسه استاندارد در سامانه 2 اتوبوسرانی (خاوران) در حال انجام است، روزانه 30 دستگاه اتوبوس گاز سوز بر اساس معیار های سازمان استاندارد مورد بازبینی قرار می گیرند.

سنندجی در ادامه گفتگو با خبرنگار شهرداری نیوز گفت: کارگاه های مربوط به بازدید سیستم گاز اتوبوس های گاز سوز در سایت های افسریه و جنت آباد در حال خدمات رسانی هستند و روزانه 30 دستگاه اتوبوس توسط پیمانکاری که مورد  تایید موسسه استاندارد است ، بازدید می شود.

وی در ادامه گفت : این بازدید ها در سه سطح انجام می شود و طی این بازدید ها مخازن گاز هر اتوبوس با توجه به کارایی،  نمره ای دریافت می کنند. در این مرحله بر اساس تشخیص کارشناسان تصمیم گیری می شود که روی اتوبوس چه کاری باید انجام شود.

سنندجی در خصوص اتوبوس هایی که مورد بازدید قرار گرفته اند بیان داشت: اتوبوس هایی که  نمره سطح 1 و 2 را دریافت کرده اند ، از نظر ایمنی مشکلی ندارند و در خصوص  اتوبوس های سطح 3 اقدامات لازم در جهت ایجاد ایمنی به عمل خواهد آمد.

وی در ادامه افزود: در مورد اتوبوس هایی که پس از بازدید در سطح 3 قرار گرفته اند، مخازن گاز  آن مورد تعویض قرار گرفته و از رده خارج می شود.

مدیر عامل سازمان اتوبوس رانی در مورد تعداد اتوبوس هایی که مورد بازدید قرار گرفته اند، گفت: تا امروز 1300 دستگاه اتوبوس مورد بازدید قرار گرفته اند و از این تعداد، 640 دستگاه  از اتوبوس ها متعلق به  اتوبوسرانی  و 660 دستگاه نیز مربوط به اتوبوس های بخش خصوصی بوده اند. به همین جهت و با در نظر گرفتن اقدام جهادی اتوبوسرانی در این زمینه ، شرکت واحد اتوبوس رانی تهران از جانب سازمان استاندارد مورد تقدیر و تشویق قرار گرفته است .

سنندجی در ادامه افزود: در جریان بازدید مخازن گاز با لیزر،  تعدادی از اتوبوس ها قابلیت و کارایی لازم را داشته و نیازی به تعویض کپسول گاز ندارند اما کپسول گاز آن دسته از اتوبوس هایی که در جریان بازدید مردود می شود، از چرخه خدمت رسانی خارج شده و در سایت مربوطه دپو می شوند. در نهایت این کپسول ها جهت معدوم کردن در اختیار سازمان استاندارد قرار می گیرد.

سنندجی در خاتمه در خصوص برخی از اتوبوس هایی که کل سیستم گازرسانی شان دچار مشکل است گفت: اگر در مواقعی تشخیص بر این باشد که باید کل سیستم گازرسانی ( اعم از کپسول ها ، لوله های  رابط و اتصالات ) تعویض شود، در آن صورت هزینه بسیار زیادی برگردن  سازمان اتوبوسرانی خواهد گذاشت.  




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: