جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: پنجشنبه، 16 مرداد 1393     
افزایش قیمت طلادربازارجهانی

ایسنا: هر اونس طلا برای تحویل فوری تا پیش از ظهر پنجشنبه در معاملات بازار سنگاپور 0.2 درصد صعود کرد و به 1308 دلار رسید.

در بازار نیویورک هر اونس طلا برای تحویل در دسامبر در مقایسه با 1308 دلار در روز گذشته 1307 دلار معامله شد.

این فلز گران‌بها روز چهارشنبه پس از اینکه ناتو اعلام کرد روسیه 20 هزار نیرو در مرزهای اوکراین مستقر کرده و ممکن است به بهانه ماموریت بشردوستانه دست به حمله بزند 1.3 درصد یا حدود 23 دلار صعود کرد که بزرگترین افزایش از اواسط ماه گذشته به این طرف بوده است.

بعلاوه ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه بزرگ‌ترین واکنش اقتصادی مسکو به تحریم‌های غرب را اعلام کرد و دستور داد واردات غذا از کشورهایی که روسیه را تحریم کرده اند، محدود شود.

ناآرامی در اوکراین و خاورمیانه کمک کرده است قیمت طلا پس از اینکه سال گذشته با بزرگ‌ترین سقوط در سه دهه گذشته روبرو شد، امسال بهبود پیدا کرد و از ابتدای سال تاکنون هشت درصد صعود داشته باشد.

افزایش نگرانی‌ها نسبت به تشدید درگیری نظامی در اوکراین تقاضا برای طلا به عنوان پناهگاه مطمئن سرمایه را تقویت کرده است.

بر اساس گزارش بلومبرگ، قیمت طلا با وجود اینکه دلار به بالاترین سطح در 9 ماه گذشته صعود کرده است، افزایش یافت.

سرمایه‌گذاران طلا همچنان آمار اقتصادی که در آمریکا منتشر می‌شود را پیگیری می‌کنند.

آمارهای اقتصادی مثبت که نشان می‌دهند روند احیای اقتصاد آمریکا تحکیم شده است زمینه را برای افزایش زودتر از موعد نرخ‌های بهره از سوی بانک مرکزی این کشور تقویت خواهد کرد.

طلا دارایی مطمئن در آشفتگی سیاسی و اقتصادی به شمار می‌رود اما نرخ‌های بهره بالاتر سرمایه گذاران را به خارج کردن پول از دارایی‌های بدون بازده مانند طلا تشویق خواهد کرد.

از سوی دیگر بازارهای فیزیکی به دلیل اینکه فصل آرامی را در تابستان سپری می‌کنند، حمایت چندانی از قیمت‌های طلا نداشته اند.

به گفته معامله‌گران، تقاضای خرید در چین که بزرگ‌ترین مصرف کننده طلا در جهان است، بسیار ضعیف‌تر از سال گذشته است.

در بازار فلزات ارزشمند دیگر، هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با 0.9 درصد افزایش، به 858 دلار صعود کرد. قیمت‌های این فلز اواسط ماه گذشته به رکورد 889 دلار رسیده بود.

پالادیم از ابتدای سال جاری میلادی به دلیل اعتصاب پنج ماهه در معادن آفریقای جنوبی، افزایش تقاضا از سوی صنعت خودروسازی و افزایش تنش‌ها در اوکراین که موجب نگرانی بازار از مختل شدن عرضه از سوی روسیه شده، 20 درصد رشد قیمت داشته است.

هر اونس نقره پس از افزایش 1.3 درصدی در روز چهارشنبه، برای تحویل فوری با 0.2 درصد افزایش به 20.0875 دلار رسید.

هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با 0.6 درصد افزایش قیمت، 1473 دلار معامله شد.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: