جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: پنجشنبه، 16 مرداد 1393     
خداحافظی یک فوتبالیست

روزنامه نود: کمتر کسی فکر می‌کرد که تیم‌های ایرانی تمایلی به جذب نکونام،‌ کاپیتان تیم‌ملی ایران نداشته باشند. تنها این تراکتور بود که به خاطر رفاقت رسول خطیبی با نکونام چند مرحله با او مذاکره کرد و بعد از حرف های نظمی مشخص شد که این پیشنهاد چندان هم جدی نبوده است.

حالا نکونام به اوساسونا برگشته آن هم در شرایطی که گفته می‌شود دستمزد بالایی از این تیم نخواهد گرفت.

خود نکونام دلیل بازگشتن به اوساسونا را این طور عنوان کرد: «دوست نداشتم در ایران پیراهن تیمی غیر از استقلال را بپوشم.»

او حتی گفته که از داخل کشور دو پیشنهاد جدی داشته ولی ترجیح داده آنها را رد کند تا مجبور نشود جلوی تیم محبوبش استقلال بازی کند.

با این حال جواد دلیل مهم تری برای بازگشت به اوساسونا دارد و آن به کناره‌گیری‌اش از فوتبال مربوط می‌شود. نکونام بعد از جام جهانی، هنگامی که استقلال مایل نبود او را به خدمت بگیرد به طور جدی به خداحافظی از فوتبال فکر کرد و حتی تصمیمش را با کی‌روش در میان گذاشت اما سرمربی تیم‌ملی او را از انجام این کار منصرف و به او توصیه کرد دست کم تا جام ملت های آسیا صبر کند و بعد از آن تصمیم خود را عملی سازد.

در این میان نکونام بدش نمی‌آید رکوردی هم از خود بر جای بگذارد. او تاکنون 141 بار برای تیم‌ملی به میدان رفته و تنها 8 بازی برای جا گذاشتن علی دایی که 149 بازی ملی دارد، لازم دارد که آن هم با توجه به بازی‌های دوستانه تیم‌ملی تا جام ملت ها و بازی در خود این تورنمنت در دسترس است.

یکی از نزدیکان نکونام می‌گوید: «جواد قبل از اینکه برگردد اوساسونا واقعا قصد خداحافظی داشت و حتی این تصمیم خود را با چند نفر در میان گذاشت اما آنها او را از انجام این کار در مقطع کنونی منصرف کردند. جواد اعتقاد داشت که بعد از بازی‌های قابل قبول تیم‌ملی در جام جهانی بهترین فرصت برای کناره‌گیری است اما به او گفته شد جام ملت ها را با ایران در استرالیا تجربه کند.»

حالا باید منتظر بود و دید که دی‌ماه امسال جواد به حضورش در تیم‌ملی خاتمه می‌دهد یا نه. گرچه این احتمال وجود دارد که پس از درخشش در اوساسونا او بخواهد در این تیم اسپانیایی ماندگار شود و حداقل به حضورش در رده‌های باشگاهی ادامه دهد.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: