جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 17 خرداد 1395     
ویژه‌ برنامه‌های شهرداری تهران برای ماه رمضان اعلام شد
گردشگری شبانه در پایتخت

 

به گزارش گروه آموزش و فرهنگ سازی شهرداری نیوز، میثم امرودی در نشست خبری تشریح برنامه‌های معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران برای ماه مبارک رمضان با بیان اینکه ویژه‌ برنامه‌های این ماه با نام فصل وصل اجرا می‌شود، گفت: از امروز حال و هوای شهر تهران برای استقبال از ماه مبارک رمضان آماده می‌شود. به گونه‌ای که 33 بیلبورد، 164 عرشه، 80 پورتال شهری و اطراف میدان ولیعصر (عج) و انقلاب از آثار هنری ماه رمضان مزین خواهد شد.

وی با بیان اینکه تابلوهای نصب شده به مناسبت ماه رمضان از آیات قرآن و احادیث مرتبط با سبک زندگی است، گفت: عمده تبلیغات ماه رمضان از آیات قرآن انتخاب شده است.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران با بیان اینکه شهر به مناسبت‌های مختلف تغییر چهره خواهد داد، گفت: در نیمه رمضان با توجه به ولادت امام حسن (ع) پرچم‌های بلندمرتبه شهر و تبلیغات تغییر رنگ خواهند داد و همچنین در لیالی قدر، روز قدس و عید فطر نیز چهره شهر تغییر خواهد کرد.

امرودی با بیان اینکه دومین جشنواره شمیم وحی با محوریت ارائه خدمات سخت و نرم‌افزاری به موسسات و جلسات قرآنی در اراضی باغ موزه دفاع مقدس برپا شده است، گفت: 2700 موسسه و دارالقرآن مورد حمایت شهرداری قرار گرفته و از 300 هزار تومان تا یک میلیون تومان از آنها حمایت مادی می‌شود.

به گفته وی، 30 نمایشگاه بزرگ قرآنی نیز در بوستان‌های پایتخت طی ماه رمضان برپا می‌شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران همچنین از برگزاری تفریحات ورزشی سالم در نمایشگاه‌ها خبر داد و گفت: خانواده‌ها از افطار تا سحر می‌توانند از این خدمات استفاده کنند.

گردشگری شبانه در ماه رمضان

امرودی در ادامه از تورهای گردشگری شبانه در هشت مسیر خبر داد و گفت: خانواده‌ها می‌توانند با حضور در این تورهای گردشگری از خدمات تاریخی، معنوی، زیارتی، تفریحی و... استفاده کنند.

وی همچنین از توزیع 4000 افطاری ساده میان مردم خبر داد و گفت: در مترو، اراضی عباس‌آباد و در خیابان شهرداری از مردم جامانده از افطار، پذیرایی می‌شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران درخصوص هزینه این افطاری ساده به ایسنا گفت: هزینه این افطاری ساده زیاد نیست و شما حساب کنید که پول دو عدد خرما و یک قطعه نان چقدر می‌شود؟ و این در حالی است که فروشگاه شهروند نیز از محل درآمدهای خود افطاری برای مردم در نظر گرفته است.

امرودی همچنین از حمایت شهرداری از فعالیت‌های 1500 مسجد شهر تهران خبر داد و گفت: در ماه رمضان در ضلع شرقی اراضی عباس آباد برنامه‌های ویژه‌ای برای مردم داریم. به گونه‌ای که مردم می‌توانند از سه ساعت قبل از افطار تا سحر در اراضی عباس آباد به گشت و گذار بپردازند و از تئاتر بزرگ شب‌های شیدایی به صورت رایگان و از پانورامای دفاع مقدس نیز بهره گیرند.

وی همچنین از حمایت شهرداری از خانواده‌های فقیری که تحت پوشش هیچ سازمانی نیستند خبر داد و گفت: سال گذشته در شب عید 70 هزار خانوار نیازمند تحت پوشش شهرداری قرار گرفتند و برای ماه رمضان سال جاری نیز 41 هزار خانوار مورد شناسایی قرار گرفتند.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران با بیان اینکه کمیته کمک به مستمندان در شهرداری تهران ایجاد شده است تا با استفاده از پتانسیل‌های مردمی پوشش و کمک به خانواده‌های نیازمند انجام گیرد، گفت: مردم باید نسبت به فقرا، حساس باشند و برهمین اساس چندی پیش طرح همسایه ارائه شد تا افراد با اطلاع از حال و روز همسایه خود به آنها کمک کنند.

امرودی همچنین از برگزاری ویژه‌ برنامه‌های ماه رمضان در محله هرندی خبر داد و گفت: امسال با محوریت کودکان و نوجوانان ویژه برنامه‌های رمضان در محله هرندی برگزار می‌شود و این در حالی است که در میدان امام حسین (ع) و پیاده راه 17 شهریور ویژه برنامه‌های خاصی داریم.

به گفته معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران امسال جشن گلریزان برای آزادی زنان زندانی جرایم غیرعمد برگزار خواهد شد تا با استفاده از پتانسیل کمک‌های مردمی این افراد آزاد شوند.

 

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: