جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 16 خرداد 1395     
خروج خودروهای فرسوده یک ضرورت استراتژیک برای کشور است

به گزارش گروه حمل و نقل عمومی و شهری شهرداری نیوز، رئیس هیات مدیره انجمن صنفی مراکز اسقاط و بازیافت کشور گفت : خروج خودروهای فرسوده یک ضرورت استراتژیک برای کشور است.

 

مصطفی جودی افزود : در صورتی که میزان واردات خودرو افزایش یابد تبعا آمار اسقاط خودروها نیز روند افزایشی خواهد یافت.

وی همچنین به تدوین طرح ملی نظام جامع نوسازی  ناوگان فرسوده کشور پرداخت و اظهار داشت : هر چند تدوین این طرح از وظایف اصلی ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت  است اما متاسفانه این طرح علی رغم اینکه حدود10 سالی است که در ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت مطرح است اما تاکنون تدوین نشده است .

وی تصریح کرد : با تدوین و اجرای طرح جامع نوسازی  ناوگان فرسوده کشور ، مسلما دولت و پلیس راهور را در قانون موظف می نماید که چنانچه خودرویی به سن فرسودگی  رسید  باید از رده خارج شده و مانع تردد آن شوند.

وی افزود : متاسفانه تاکنون به دلیل عدم تدوین این طرح چنین اقدامی در حوزه نوسازی و اسقاط خودروها صورت نگرفته است.

وی در ادامه اشاره به ظرفیت مراکز اسقاط اظهار داشت : در صورت تسریع در روند اسقاط و نوسازی خودروهای فرسوده قطعا کلیه مراکز اسقاط از ظرفیت لازم برای انجام اسقاط قانونی خودروهای فرسوده اعم از تاکسی، اتوبوس و مینی بوس برخوردار خواهند بود.

رئیس هیات مدیره انجمن صنفی مراکز اسقاط و بازیافت کشور با توجه به ظرفیت خالی مراکز اسقاط ، تاکید کرد : کاهش واردات و رکود اقتصادی در کشور موجب گردیده تا درصدی از ظرفیت مراکز اسقاط بلا استفاده باقی مانده و فعالیت مراکز کاهش یابد.

جودی با اشاره به وجود 130 مرکز اسقاط خودرو در کشور گفت : مجوز ایجاد 10 مرکز جدید اسقاط از سال گذشته تاکنون صادر شده است که مسلما با این روند ظرفیت خالی مراکز اسقاط در کشور بیشتر خواهد شد.

 با اشاره به ارتباط مستقیم فرآیند اسقاط با واردات خودرو گفت : با کاهش واردات  خودرو ، طبعا خودروهای فرسوده‌های کمتری نیز اسقاط خواهند شد که قطعا این مساله تبعات منفی چون آلایندگی ،  مصرف سوخت بالا و ایمنی پایین فرسوده‌ها را به دنبال داشته و اصلا به نفع دولت و و جامعه نخواهد بود.

 وی گفت : با اجرای طرح های جایگزینی اجرایی ضمن اینکه این روند بهبود خواهد یافت بلکه مراکز اسقاط بازارهای متنوع تری را پیدا کرده و از شرایط فعلی خارج خواهند شد.

وی افزود: مسلما اجرای طرح های جایگزینی واعمال قانون تولیدکنندگان در خصوص اختصاص 30 درصد از تولیدات برای خروج فرسوده ها می تواند کمک نماید تا شرایط و روند اسقاط خودروها تغییر نماید.

وی تصریح کرد : قطعا اجرای این قانون به نفع محیط زیست ،اقتصاد و تولیدکنندگان داخلی خواهد بود.

 

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: