جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 15 خرداد 1395     
اداره شهر تهران روزانه با 4 میلیون وسیله نقلیه و 22 میلیون جا به جایی کار آسانی نیست

 به گزارش گروه حمل و نقل و ترافیک شهری شهرداری نیوز ،مهندس سید جعفر تشکری هاشمی در این جلسه از مجموعه بازرسی این معاونت به عنوان گروهی جدی، مصمم و خوش فکر و در عین حال با اخلاق، منصف و کار بلد نام برد و گفت: بر اساس دیدگاه آقای دکتر قالیباف، شهرداری تهران به عنوان یک نهاد اجتماعی تمام تلاش خود را در جهت ارتقای منزلت این مجموعه نزد افکار عمومی به کار گرفته است.

 

وی با اعلام لزوم وجود شفافیت در همه کارها، انجام امور در راستای ارتقای کیفیت زندگی مردم شهر را مورد تأکید قرار داد و افزود: اگر با خواسته ها و انتظارات مردم آشنا باشیم و به خواسته های شهروندان به عنوان صاحبان اصلی شهر جامه عمل بپوشانیم، در این صورت می توانیم ادعا کنیم که خدمت گزاران خوبی برای شهروندان هستیم.

بخش اعظم اعتبارات تهران صرف عملیات عمرانی می شود

 

معاون شهردار تهران با تأکید بر این که تهران با بیش از 700 کیلومتر مربع مساحت، 12 میلیون نفر جمعیت شناور و 9 میلیون نفر جمعیت ثابت در ساعات شب را در خود جای داده، اظهار کرد: همچنین در تهران با 4 میلیون دستگاه وسیله نقلیه، 20 تا 22 میلیون جا به جایی روزانه انجام می شود و اداره این کلان شهر با این حجم از جمعیت و وسعت کار آسانی نیست.

 

مهندس تشکری هاشمی با اشاره به سفر اخیر شهردار وین پایتخت اتریش به تهران گفت: وین با 415 کیلومتر مربع وسعت، تنها یک میلیون و 713 هزار نفر جمعیت دارد و به عبارتی، این شهر اروپایی با 60 درصد مساحت تهران، تنها 20 درصد تهران، جمعیت دارد و بدون تردید، مدیریت چنین شهری با اداره شهر پر تراکمی همچون تهران، غیر قابل مقایسه است.

 

وی با بیان این که در شهری همچون وین که زیرساخت های شهر سال هاست تکمیل شده، تنها 10 درصد اعتبارات شهری، صرف کارهای زیربنایی می شود، اضافه کرد: این در شرایطی است که در تهران بخش اعظم اعتبارات شهر، صرف انجام عملیات عمرانی می شود و این جاست که به عظمت کار شهرداری تهران پی می بریم.

مترو در برخی شهرهای جهان 150 سال قدمت دارد در تهران 20 سال

 

معاون شهردار تهران با اشاره به این که سامانه های 1888 و 137 دو حلقه ارتباطی مدیریت شهری و شهروندان محسوب       می شوند، اظهار کرد: این دو سامانه، صرفاً محلی برای شنیدن انتقادات و پیشنهادات مردم نیستند، بلکه چراغ راهی هستند که ما می توانیم از طریق آنها انتظارات و مطالبات مردم را شناسایی کنیم و پاسخگوی شهروندان باشیم.

 

مهندس تشکری هاشمی با بیان این که متروی حداکثر 20 ساله تهران که تنها 10 سال است توسعه آن مورد توجه جدی قرار گرفته با متروی برخی از شهرهای جهان با 100 تا 150 سال قدمت قابل مقایسه نیست، تصریح کرد: مردم، صاحبان اصلی شهر هستند و ما بر اساس عکس العمل مردم شهر می توانیم بفهمیم که راه را درست رفته یا به بیراهه رفته ایم.

 

وی با بیان این که کار سامانه های 1888 و 137، صرفاً جواب دادن به مردم نیست و چنین طرز فکری، تفکر غلطی است،         اضافه کرد: از این سامانه ها باید در جهت تحکیم و تقویت ارتباط با مردم استفاده شود و با بهره گیری از پیام های مردمی، نسبت به برطرف کردن ضعف های خود بکوشیم و از این پیام ها در جهت رفع اشکالات و ایرادات خود بکوشیم.

قداست هیچ مدیر و کارمندی از منزلت نظام مقدس جمهوری اسلامی بالاتر نیست

 

معاون شهردار تهران با اشاره به این که مجموعه بازرسی شهرداری تهران باید توجه کند که همه مدیران و کارکنان این مجموعه، عزیز و محترم هستند اما قداست هیچ مدیر و کارمندی از منزلت نظام مقدس جمهوری اسلامی بالاتر و بیشتر نیست، اظهار کرد:   ما مسئولیم تا در چارچوب وظایف مدیریت شهری در حوزه حمل و نقل و ترافیک از اموری که به ما سپرده شده صیانت کنیم.

 

مهندس تشکری هاشمی با بیان این که مجموعه بازرسی در وهله اول باید مراقبت کند که اتفاق بدی پیش نیآید و این اصل در همه حال در نظر گرفته شود که مهم ترین مسأله در امور نظارتی پیشگیری است، تصریح کرد: در هر حال، پیشگیری از درمان مهم تر است و به جای این که هزینه های خود را به سمت پیشگیری ببریم، باید آن را در درمان هزینه کنیم.

 

وی با تأکید بر این که آسیب شناسی به موقع، می تواند سیستم را از آسیب های بزرگ نجات دهد و از وقوع اتفاقات ناگوار که معمولاً به صورت زنجیره ای رُخ می دهند جلوگیری به عمل آورد، اضافه کرد: مجموعه بارزسی باید از مدیران و کارکنان صیانت کند و با نظارت بر عملکرد نیروها، مراقب ورود هر گونه آسیب به مجموعه باشد.

 

هیچ پروژه جدیدی طی سال 95 در تهران اجرا نمی شود

 

معاون شهردار تهران با اشاره به این که باید تا جای ممکن به مدیر یا کارمندی که نا آگاهانه و نا دانسته مرتکب خطا شده، کمک کنیم اما با مدیر یا کارمندی که آگاهانه خطا کرده، می بایست به شدت برخورد کنیم، اظهار کرد: باید تمام تلاش خود را به عمل آوریم تا امور را با سلامت و عقلانیت و با تدبیر و درایت پیش ببریم، چرا که با چشمان بسته کسی به مقصد نمی رسد.

 

مهندس تشکری هاشمی با بیان این که مجموعه بازرسی به منزله چشم مجموعه در صیانت از مأموریت های شهرداری تهران و مدیران و کارکنان این مجموعه عمل می کند، تصریح کرد: ما باید حواسمان هم به درون سازمان و هم به بیرون سازمان جمع باشد تا از آسیب های  قابل پیش بینی، پیشگیری کنیم و کارها را با تدبیر و درایت پیگیری نماییم.

 

قبل از سخنان معاون شهردار تهران، مهندس نوید رضا خدیوی معاون حمل و نقل و ترافیک سازمان بازرسی شهرداری تهران، مهم ترین موضوع سال 95 را نظارت و کنترل بر پروژه های شهری دانست و تأکید کرد: بر اساس تدابیر شهردار محترم تهران به هیچ عنوان پروژه جدیدی، مگر با اخذ مجوزهای لازم، طی سال جاری نباید اجرا شود و پیش از آن، اسماعیل رضایی مدیر بازرسی سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، گزارش مبسوطی از فعالیت های این مجموعه ارائه داد.   




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: