جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 12 خرداد 1395     
قاچاق هم سیاسی شد

در تدام سیاسی کردن موضوعات اقتصادی از سوی مسئولان دولت یازدهم، سخنگوی ستاد قاچاق کالا و ارز هم مدعی شد، در دوره ۸ ساله قبل، قاچاق از حدود ۸ میلیارد دلار به ۲۵ میلیارد دلار در سال ۹۲ افزایش یافت ولی در این دولت به ۱۵ میلیارد دلار در سال ۹۴ رسید.
خبرگزاری تسنیم: قاسم خورشیدی افزود: در دوره 8 ساله،  قاچاق از حدود 8 میلیارد دلار به 25 میلیارد دلار در سال 92 افزایش یافت اما این همه دغدغه قاچاق نداشتیم و رسانه ها به آن نمی پرداختند.

وی گفت: جدی ترین و اصلی ترین دستاورد ما این بود که توانستیم در دوره دولت یازدهم وضعیت قاچاق را شفاف و روشن بررسی کنیم و اکنون موضوع قاچاق پرونده مفتوح بر روی میز همه مسئولان کشور است.

خورشیدی افزود:  بر اساس برنامه 5 ساله که از سال 93 آغاز شد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در حال ساماندهی است و انتظار داریم تا سال 98 حجم آن را بسیار کم کنیم.

وی با اشاره به اینکه تلاش های گمرک با وجود مشکلات فراوان، قابل ملاحظه است گفت: قاچاق، واقعیتی انکارناپذیر است اما توانایی های گمرک را هم باید در نظر گرفت.

سخنگوی ستاد قاچاق کالا و ارز با بیان اینکه کشفیات گمرک جمهوری اسلامی ایران از 37 میلیارد تومان در سال 1393 به 472 میلیارد تومان در سال 94 افزایش یافت افزود: این نشان دهنده عزم جدی گمرک در مبارزه با قاچاق کالاست.

خورشیدی با اشاره به اینکه برنامه های مشخص را پیش بینی کرده ایم گفت: در نتیجه این برنامه ها، سامانه های گمرک به روز خواهد شد و امکانات نظارتی گمرک افزایش خواهد یافت.

وی ادامه داد: مجموعه اقدامات گسترده ای در حال انجام و روند رو به جلو امید بخش است.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: