جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 10 خرداد 1395     
آب سنگین ، مشتری تازه پیدا کرد

ولادیمیر ورونکوف، نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران از احتمال خرید آب سنگین ایران از سوی شرکت دولتی روس اتم خبر داد.

خبرگزاری ایسنا: نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی گفت که روس اتم در حال بررسی خرید آب سنگین از ایران است.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، ولادیمیر ورونکوف، نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران از احتمال خرید آب سنگین ایران از سوی شرکت دولتی روس اتم خبر داد.

او اظهار کرد:‌ تاکنون آمریکایی‌ها حجم قابل ملاحظه‌ای از آب سنگین ایران را خریداری کرده‌اند.

به‌علاوه روس اتم در حال بررسی ادامه این مسیر است.

بر اساس توافق هسته‌ای ایران و گروه 1+5 که تابستان گذشته در وین حاصل شد، تهران نمی‌تواند بیش از 130 تن آب سنگین در یک سال اول پس از توافق ذخیره کند.

ورونکوف در ادامه به خبرگزاری ریانووستی گفت که در نشست آتی شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که قرار است روزهای 6 تا 10 ژوئن (17 تا 21 خرداد ماه) برگزار شود، گزارش فصلی آژانس از اجرای تعهدات مرتبط هسته‌ای ایران طبق توافق هسته‌ای مورد بررسی قرار می‌گیرد.

این مقام روس تاکید کرد:‌ گزارش روز جمعه آژانس ثابت کرد، ایران به طور موفقیت‌آمیز در حال اجرای سهم خود از تواق هسته‌ای است.

وی افزود: در حقیقت انتظار می‌رود که در این نشست به یک نتیجه گیری با ارزیابی‌های مشابه آن چه که در اولین گزارش آمده بود، مبنی بر این که برنامه جامع اقدام مشترک به شکل معمول خود در حال اجرا است دست یابیم. این اتفاق خوبی است و نشان می‌دهد که توافق به دست آمده در تابستان گذشته موثر است.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: