جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 10 خرداد 1395     
رشد بیش از 60درصدی صدور پروانه های تجمیعی در بافت فرسوده پایتخت

به گزارش گروه عمران شهری شهرداری نیوز، مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران گفت: طی بررسی هایی که در سال 94انجام شد بیش از 60 درصد در صدور پروانه های تجمیعی در بافت فرسوده پایتخت رشد داشته ایم.

عبادالله فتح اللهی با اعلام این خبر افزود: سهم پروانه های تجمیعی از یک درصد در سال 1387 به 45 درصد در سال94 رسیده است که این امر بیانگر ارتقاء کیفیت و سیاست های اعمال شده در راستای نوسازی بافت های فرسوده در سال 94 است.
وی با بیان اینکه هم اکنون در کل کشور 132 هزار هکتار بافت مساله دار شهری وجود دارد، خاطرنشان کرد: در طول برنامه های چهارم و پنجم توسعه کشور، 7.8 درصد بافت های فرسوده و ناپایدار در کل کشور بدون احتساب شهر تهران نوسازی شده است که این رقم پس از احتساب نوسازی در شهر تهران به 13درصد می رسد.
مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران با تاکید بر اینکه مساحت بافت های فرسوده پایتخت 10سال قبل 3268 هکتار اعلام شده است، تصریح کرد: با انجام  طرح تدقیق، مساحت بافت های فرسوده مصوب در سال 1393 به 3720 هکتار رسید.
فتح اللهی با اشاره به اینکه شهرداری تهران توانسته است طی دو برنامه عملیاتی 5 ساله حدود 34 درصد از پلاک های فرسوده پایتخت را نوسازی کند، گفت: هم اکنون 15درصد از شهروندان کلانشهر تهران در بافت های فرسوده زندگی می کنند و این جمعیت به نسبت در مناطق مختلف متغیر است.
دبیر ستاد بازآفرینی پایدار کلانشهر تهران در پایان یکی از مشکلات موجود در نوسازی بافت فرسوده پایتخت  را جزیره ای عمل کردن دستگاه ها و نهادهای مسئول عنوان کرد و اظهار داشت: ما نمی توانیم موضوع شهروند و موضوع نوسازی را 2 مبحث منفک از هم تلقی کنیم، لذا ضروری است از جزیره ای عمل کردن نهادها و دستگاه ها اجتناب شود.

 

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: