جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 10 خرداد 1395     
تاکيد بر کيفي سازي خدمات در حوزه شهرسازي و معماري

به گزارش گروه عمران شهری شهرداری نیوز، مهندس پشمچي زاده در جلسه شوراي معاونين  شهرسازي و معماري  با اشاره بر نامگذاري امسال  بنام سال "اقتصاد مقاومتي ، اقدام و عمل" از سوي مقام معظم رهبري ، گفت : برماست تا با تلاش مضاعف اين تدبير را در بخش اقتصاد مقاومتي با اقدام و عمل در حوزه شهرسازي و معماري  جامه عمل بپوشانيم .

 معاون شهرسازي و معماري همچنين با اشاره بر سياست هاي ابلاغي از سوي  شهردار تهران مبني بر فعاليت هاي اقتصادي گفت : سعي و تلاش در سال جاري مي بايست با رويکرد اقدام و عمل و منطبق با سياست هاي ابلاغي شهردار باشد ، در حقيقت با رويکرد اجرايي همگام با اقتصاد مقاومتي سياست هاي ابلاغي  قطعا مي بايست هزينه کردها منطبق بر بودجه هاي مصوب و برنامه هاي مدون باشد و نبايد تعهدي خارج از برنامه اتفاق بيفتد .

وي گفت :  در حوزه معماري و شهرسازي تاکيدات شهردار از جنس کيفي است و هم چنين بر موضوع کيفي  برنامه ريزي و توسعه فضاي  شهري ، مناسب سازي و ارتقاء سطح کيفي زندگي شهري  تاکيد شده است که بايد در اين موارد اهتمام جدي صورت گيرد. 

 معاون شهردار تهران هم چنين  بحث  توجه به آلودگي هاي  بصري ، موضوع سيما و منظر شهري و کميته هاي نما مناطق را  مورد تاکيد قرار داد  و افزود : حضور  معاونين شهرسازي مناطق در کميته نما و هدايت و جهت دهي به اين کميته ها  مي تواند بر اثر بخشي بيشتر اين کميته ها صحه گذارد.

پشمچي زاده در بخش ديگري از سخنان به مصوب شدن و ابلاغ دستورالعمل مناسب سازي  فضاها و مبلمان شهري با توجه به ويژگي هاي افراد با محدوديت هاي حرکتي ، معلولين ، کودکان ، سالمندان ، زنان باردار و ... اشاره نمود.

تدوين ساز و کارهاي مناسب در بافت فرسوده ، توجه به استانداردهاي شهرسازي و معماري مانند بهينه سازي مصرف انرژي ، مقاوم سازي ابنيه ، خلق فضاهاي عمومي و پياده راه ها از جمله مواردي بود که مهندس پشمچي زاده بر آن تاکيد داشت .

هم چنين در جلسه شوراي معاونين  شهرسازي ومعماري شهرداري تهران مراسم تکريم و معارفه معاون شهرسازي و معماري سازمان بازرسي با حضور مهندس فيضي رياست سازمان بازرسي شهرداري تهران برگزار شد و بدين ترتيب از زحمات مهندس سياه کمري در زمان تصدي معاونت بازرسي شهرسازي و معماري قدرداني بعمل آمد و مراسم معارفه دکتر خرسندي برگزار شد.

مهندس فيضي در بخشي از سخنان خود گفت :  امروزه بايد بدنبال شفافيت در امور باشيم  و خوشبختانه بايد بگويم  مديريت شهري  در اين دوره در موضوع شفاف سازي ، گام هاي موثري برداشته است. 

وي تاکيد کرد :اگر به کار خود اعتقاد و  باور داشته باشيم از شفافيت سازي و نظارت ها نبايد نگران باشيم و آنرا بايد در جهت اصلاح و پيشبرد امور  و اهداف سازماني بدانيم . 

وي تکميل  بانک اطلاعاتي  در هر حوزه را ضروري و لازم دانست و گفت : تقويت  و تکميل بانک اطلاعاتي  به نوعي شفاف سازي امور است که مي تواند هر مجموعه اي را  در دستيابي به اهداف سازماني آن کمک کند  و کم توجهي در اين بخش مي تواند چالش ساز  و زمينه بروز تخلف را بوجود آورد .

رييس سازمان بازرسي شهرداري تهران  اقدامات صورت گرفته را در زمينه مبارزه با فساد اداري  و ارتقاء سلامت اداري در طي سالهاي ا خير در مجموعه مديريت شهري بسيار مفيد و ارزشمند توصيف کرد و افزوده : در اين زمينه شهرداري  در ميان ساير دستگاه ها  سرآمد و پيش رو بوده است .

 مهندس فيضي نمود تلاش مديريت شهري  در احداث شهر آفتاب و برگزاري موفق  نمايشگاه بين اللملي کتاب را  ستوده و آنرا حاصل تلاش مجموعه شهرداري عنوان کرد. 

 در ادامه جلسه  مهندس پشمچي زاده معاون شهرسازي و معماري نيز با تشکر از زحمات مهندس سياه کمري در دوران حضور و خدمت در معاونت شهرسازي و معماري ،  براي دکتر خرسندي به جهت تصدي معاونت شهرسازي و معماري سازمان بازرسي آرزوي موفقيت کرد .مراسم تکريم و معارفه معاونت شهرسازي و معماري سازمان بازرسي شهرداري تهران همزمان با جلسه شوراي معاونين شهرسازي و معماري مناطق 22گانه و با حضور رييس سازمان بازرسي شهرداري تهران ، برگزار شد ، در اين جلسه که به ميزباني معاونت شهرسازي و معماري بر دکتر  خرسندي بعنوان معاون شهرسازي و معماري سازمان بازرسي معرفي و از تلاش و زحمات مهندس سياه کمري قدرداني بعمل آمد.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: