جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 10 خرداد 1395     
ساماندهی جاجرود در انتظار جلسه مشترک

به گزارش گروه عمران شهری شهرداری نیوز، فرماندار شمیرانات با تاکید بر رعایت استانداردها و الزامات محیط زیستی در ساماندهی رودخانه جاجرود افزود: هر تصمیمی که در جلسه مشترک مسئولان استانی و شهرستانی اتخاذ شود، شهرداری لواسان ملزم به تبعیت خواهد بود.

عزت الله خان‌محمدی گفت: تخلفاتی که عنوان می‌شود توسط شهرداری لواسان انجام گرفته با شکایت امور آب و حفاظت محیط زیست شهرستان شمیرانات مطرح شد.

وی افزود: بی‌تردید ارتکاب تخلف موجب توقف طرح ساماندهی جاجرود نخواهد بود و این طرح به قوت خود باقی است اما در مسیر اجرای این طرح باید استانداردها و الزامات دستگاه‌های ذیربط از جمله امور آب و محیط زیست رعایت شود.

خان‌محمدی با اشاره به توافقات قبلی برای رعایت الزامات امور آب و محیط زیست ادامه داد: خللی در رعایت این توافقات ایجاد شده است. برابر قوانین باید شهرداری لواسان با امور آب قرارداد منعقد می کرد و الزامات محیط زیست را رعایت می کرد اما این اتفاقات رخ نداده است.

فرماندار شمیرانات تاکید کرد: جلسه مشترکی در استانداری تهران و به ریاست معاون عمرانی استانداری و با حضور مسئولین دستگاه های دخیل در طرح ساماندهی جاجرود تشکیل خواهد شد و نهایتا در این جلسه تصمیم نهایی گرفته خواهد شد؛ بی تردید در این تصمیم موازین قانونی مدنظر قرار خواهد گرفت و شهرداری لواسان نیز ملزم به تبعیت است.

پیش از این بیژن مقیمی، رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان شمیرانات از محکومیت شهرداری لواسان خبر داده و گفته بود: رأی بدوی بر اساس برداشت شن و ماسه از رودخانه جاجرود بود که طی آن شهرداری محکوم شد. در زمان تصویب طرح ساماندهی رودخانه جاجرود و انعقاد تفاهم‌نامه مربوط به آن بین شهرداری و امور آب استان تهران و شهرستان لواسان، از محیط زیست برای حضور در این جلسه دعوتی صورت نگرفت و این تفاهم‌نامه بدون حضور و مشورت محیط زیست منعقد شد.

وی با بیان اینکه سازمان حفاظت محیط زیست به خاطر ورود به حریم رودخانه، برداشت شن و ماسه و دیوارکشی در حریم‌های رودخانه شامل بستر و حاشیه رودخانه از شهرداری شکایت کرد، اظهار کرده بود: سازمان حفاظت محیط زیست با ساماندهی رودخانه مشکل و مخالفتی ندارد ولی این ساماندهی مشروط به حفظ حریم رودخانه است، بنابراین شهرداری باید با حفظ حریم کمی و کیفی تنها به ساخت مسیر پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری و آلاچیق اقدام می‌کرد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان شمیرانات با اشاره به اینکه شهرداری قبل از طرح ساماندهی رودخانه جاجرود، طرح گردشگری را مطرح کرده بود، گفته بود: محیط زیست طرح گردشگری آنها را رد کرد، بنابراین بحث ساماندهی مطرح شد که محیط زیست با ساماندهی مشروط به حفظ حریم‌های رودخانه به منظور جلوگیری از آلودگی زیست محیطی رودخانه مخالفتی ندارد.

مقیمی با تاکید بر اینکه شهرداری متولی حفظ فضای سبز شهر است، در مورد درختان قطع شده این منطقه عنوان کرده بود: نمی‌توان ادعا کرد که همه درختان قطع‌شده‌، تر بوده‌اند بلکه تعدادی درخت خشک‌شده در میان آنها وجود داشته است، اما با این حال قطع شبانه درختان توسط شهرداری مخالفت و هجمه فعالان محیط زیست و مردم را به دنبال داشته است.

وی با بیان اینکه ساماندهی رودخانه جاجرود در حالی اجرا می‌شد که هنوز امور آب استان، حریم رودخانه را مشخص نکرده است، تصریح کرده بود: شکایت سازمان حفاظت محیط زیست بر اساس تخریب در حریم ‌ها و دیوارکشی و ورود به بستر رودخانه بوده است

 

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: