جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 9 خرداد 1395     
یک اقتصاددان با اشاره به بازار انحصاری خودرو تأکید کرد:
قیمت خودرو نباید آزاد شود

به گزارش شهرداری نیوز، یک اقتصاددان با اعلام این که در شرایط انحصاری بازار خودرو، نباید قیمت خودرو آزاد شود و این اقدام، زیر پا گذاردن اصول بدیهی بازار است، گفت: البته در شرایط کنونی نیز با حذف قیمت گذاری و آزادسازی قیمت خودرو، اتفاق خاصی در بازار رُخ نخواهد داد.

دکتر جمشید پژویان افزود: خودروسازان می توانند با کاهش تولید، قیمت خودرو را در دست بگیرند و بعید است قیمت خودروهای داخلی در شرایط فعلی رُکود افزایش داشته باشد، چرا که با افزایش قیمت خودرو تقاضا در بازار بیش از این کاهش خواهد یافت.

وي با اشاره به اين كه چنانچه جریان قیمت گذاری خودرو به بازار واگذار شود، با توجه به عدم تناسب کیفیت و قیمت خودروهای داخلی، این اقدام در شرایط کنونی تأثیری در بازار خودرو بر جای نخواهد گذاشت، اظهار کرد: طبیعتاً در یک بازار انحصاری باید قیمت تحت نظارت باشد.

این استاد اقتصاد دانشگاه علامه طباطبایی در پایان با تأکید بر عدم رقابت پذیری بازار خودرو به دلیل منافع موجود در بازار و اعلام این که در صورت رفع این موانع، خودروسازان بیشتری می توانند وارد عرصه تولید شوند، خاطرنشان کرد: در چنین شرایطی و با کاهش تعرفه گمرکی و ورود خودروهای مشابه اما ارزان قیمت به کشور، به تدریج بازار خودرو رقابتی خواهد شد.

 

 

 

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: