جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 9 خرداد 1395     
توسعه همکاری های تهران و وین به منظور ارتقای کیفیت زندگی در پایتخت

به گزارش شهرداری نیوز ،شهرداران تهران و وین طی دیداری رسمی به بررسی زمینه های همکاری مشترک میان دو پایتخت پرداختند.

محمد باقر قالیباف طی سخنانی در این دیدار ابراز امیدواری کرد که سفر شهردار وین به تهران و امضای توافق نامه همکاری آغاز خوبی برای همکاری های مشترک باشد.

وی با اشاره به وسعت، جمعیت، تردد بالای شهروندان و آلودگی هوا در شهر تهران عنوان داشت: ما در تهران کار سختی پیش رو داریم چرا که روزانه باید به 12 میلیون نفر خدمت رسانی کنیم. البته در این زمینه تا کنون زیرساخت های خوبی در شهر ایجاد شده که با سرعت در حال تکمیل این زیرساخت ها هستیم.

شهردار تهران به اقدامات صورت گرفته در حوزه توسعه حمل و نقل ریلی در پایتخت اشاره کرد و گفت: هم اکنون حدود 200 کیلومتر مترو در شهر تهران ساخته شده که این میزان در یک سال و نیم آینده به 300 کیلومتر خواهد رسید تا از این طریق بتوانیم آرامش خوبی را در شهر ایجاد کرده و روزانه 10 میلیون مسافر را به وسیله مترو جا به جا کنیم.

قالیباف ارتقای کیفیت زندگی در وین را یکی از نقاط قوت این شهر دانست و گفت: در طول سال های گذشته تاکید داشته ایم تا کیفیت زندگی در شهر تهران را بالا ببریم و در این زمینه برنامه ریزی های مناسبی نیز صورت گرفته است.

وی در ادامه ابعاد مختلف همکاری های مشترک تهران و وین را برشمرد و ابراز داشت: در حوزه اقتصادی می توان همکاری های مشترک را میان بانک شهر و بانک های وین آغاز کرد تا از این طریق بتوانیم سرمایه گذاری مشترکی در زمینه های مختلف به منظور ارتقای کیفیت زندگی داشته باشیم.

شهردار تهران همچنین از حوزه حمل و نقل، بازیافت زباله، گردشگری، آلودگی هوا، آموزش، انتقال تجربیات و مسایل علمی به عنوان دیگر زمینه های همکاری مشترک یاد کرد.

قالیباف در پایان تاکید کرد: به منظور پیگیری مفاد توافق همکاری میان دو شهر کارگروه مشترکی در شهرداری های تهران و وین ایجاد می شود تا از این طریق با بانک ها، هیات های اقتصادی و کارشناسان شهری مذاکره شده و پروژه های آتی تعریف شود.

«میشاییل هویپل»، شهردار وین نیز طی سخنانی در این دیدار ضمن ابراز شگفتی از پیشرفت های تهران، تصریح کرد: هم اکنون سلسله اقداماتی در شهر تهران دنبال می شود که ضروری است در سفرهای آتی روی این اقدامات کار کرده و همکاری های مشترک را گسترش دهیم.

وی با اشاره به همکاری های صورت گرفته میان وین و شهرهای مسکو و استانبول، تاکید کرد: ما نمی خواهیم زنجیره ای از مجموعه هیات های اقتصادی اتریش باشیم بلکه به دنبال آن هستیم که جایگاه ویژه ای در رابط شهری میان دو پایتخت برقرار کنیم.

شهردار وین با اشاره به امضای قراردادهای همکاری با شهرهای مختلف دنیا به منظور کمک به حل مشکلات و نیازهای مشترک، عنوان داشت: شهرهای توسعه یافته نیازها و چالش های مشابهی دارند که در این راستا می توان از تجارب متقابل برای حل این چالش ها استفاده کرد.

وی گفت: با امضای تفاهم نامه میان دو شهر گام اولیه خوبی برای ادامه همکاری ها بنا گذاشته می شود تا در ادامه گفت و گوهای کارشناسی دو طرف نیز ادامه پیدا کند و سنگ بنای پایداری را برای استمرار فعالیت های مشترک بنا بگذاریم.

هویپل در ادامه از حوزه های زیر ساخت ها و فناوری شهری، گردشگری، علمی و آموزشی و فرهنگی و هنری به عنوان محور همکاری های مشترک یاد کرد و گفت: آنچه بستر مناسب را فراهم می کند، آگاهی از وضعیت طرف مقابل است تا بتوان کارهای لجستیکی را بر اساس آن دنبال کرد و مناسبات عمیق و پایداری را شکل داد.

شهردار وین ضمن استقبال از توسعه همکاری های اقتصادی و بانکی میان دو پایتخت، تاکید کرد: همکاری های بانکی می تواند بستر مناسبی را برای تضمین کارهای مشترک و ایجاد اعتماد برای سرمایه گذاران ایجاد کرده و آینده بسیار خوبی پیش روی دو شهر قرار دهد.

 

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: