جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 15 مرداد 1393     
آموزش 10 هزار راننده تاکسی از اول شهریور ماه به منظور فعالیت در سرویس های مدارس

به گزارش گروه حمل و نقل و ترافیک شهری شهرداری نیوز،معاون آموزش سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت : از ابتدای شهریور ماه آموزش 10 هزار راننده تاکسی ویژه سرویس مدارس آغاز خواهد شد .

شهرام جباری زادگان افزود : رانندگانی که تحت پوشش سازمان تاکسیرانی هستند و مسافربران شخصی که سابقه و تجربه حضور در سریس دهی به مدارس را دارند تحت آموزش دوباره قرار خواهند گرفت .

وی اظهار داشت : ضمن تایید صلاحیت های فردی راننده و نیز صلاحیت های فنی خودروی آن ها، این آموزش ها نیز انجام می شود .ضمن آن که ظرفیت تعداد رانندگان تغییر نخواهد کرد و از رانندگان مسافربری شخصی فعال در سرویس مدارس و نیز رانندگان تاکسی که از قبل در این زمینه فعال بوده اند مجددا استفاده خواهد شد .

وی تصریح کرد : برای  این رانندگان آموزش هایی علاوه بر آموزش دیگر رانندگان فعال درسازمان تاکسیرانی در نظر گرفته می شود .ازجمله این آموزش ها می توان به روان شناسی برخورد با کودک و نوجوان اشاره کرد که در این آموزش ها راننده ملاحظاتی را که در مواجه با کودک و نوجوان پیش می آید باید در نظر بگیرد . برای اجرای این آموزش ها از اساتید انجمن اولیا و مربیان استفاده خواهد شد .

وی افزود: نکته دیگر این آموزش ها می تواند آموزش نکات ایمنی برای حمل ونقل  دانش آموزان باشد به طور مثال راننده در این آموزش ها به این نکته توجه خواهد کرد که تحت هیچ عنوان اجازه ندهد دانش آموزان از دری که به سمت خیابان باز و یا بسته می شود ورود و خروج داشته باشد .

معاون آموزش سازمان حمل ونقل و ترافیک شهرداری تهران درتکمیل گفته های خود بیان کرد: رانندگان سرویس مدارس باید توجیه شوند که در هیچ شرایطی بیش از 3 سرنشین در قسمت عقب خودرو و نیز بیش از یک سرنشین در جلوی خودرو سوار نکنند زیرا علاوه بر این که استفاده از کمربند ایمنی مشکل خواهد شد هنگام بروز حادثه شدت آن افزایش قابل توجهی پیدا خواهد کرد

وی در ادامه افزود : رانندگان فعال در سرویس دهی به دانش آموزان هرگز حق استعمال دخانیات را هنگام انجام نقل و انتقال نخواهند داشت زیرا علاوه بر خطر داشتن برای سلامت دانش آموزان می تواند جنبه بد آموزی نیز داشته باشد .

وی گفت : رانندگانی که در این آموزش ها شرکت نکرده باشند حق سرویس دهی به عنوان راننده سرویس مدارس را نخواهند داشت .

جباری زادگان خاطر نشان کرد : 3 سال از شروع این دوره های آموزشی در 5 پهنه شهر تهران (شمال ، جنوب ، شرق ، غرب و مرکز ) می گذرد و در هر دوره علاوه بر آموزش نکات جدید ، نکات آموزشی قدیمی نیز یاد آوری می شود .

وی اظهار داشت : در واقع این آموزش ها یک هماهنگی 4 جانبه و معادله ای با نتیجه سودمند بین سازمان حمل و نقل و ترافیک ، سازمان تاکسیرانی ، پلیس راهور تهران بزرگ و اداره کل آموزش پرورش استان تهران است .این 4 سازمان با مشارکت یکدیگر یک همکاری بین بخشی را تعریف خواهند کرد که علاوه بر آموزش رانندگان تاکسی به عنوان راننده فعال در سرویس مدارس سلامت دانش آموزان نیز تضمین می شود .

وی در تکمیل گفته های خود به این نکته اشاره کرد : طی سه سال گذشته که اقدام به آموزش رانندگان سرویس مدارس در سطح شهر تهران شده است هیچ گزارشی مبنی بر تصادف یا تلفات دانش آموزانی که تحت نظر رانندگان مجاز و آموزش دیده سرویس دهی می شوند دریافت نشده است .

معاون آموزش سازمان حمل ونقل و ترافیک شهرداری تهران در پایان این گفتگو افزود : در سال تحصیلی جدید نیز آموزش های ترافیکی را از طریق اجرای نمایش برای دانش آموزان ابتدایی و مهدکودک خواهیم داشت




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: