جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 4 خرداد 1395     
اختلاف نظر سازمان محیط زیست و وزارت بهداشت در تعیین آلاینده‌های بحرانی

به گزارش گروه محیط زیست شهرداری نیوز: مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران ضمن اشاره به تداوم اختلاف نظر سازمان حفاظت محیط زیست و وزارت بهداشت درباره نحوه محاسبه شاخص آلودگی هوا، گفت: این دو نهاد باید هرچه زودتر به جمع‌بندی برسند چون به تفسیر درست از قوانین در این زمینه احتیاج داریم.

وحید حسینی در مورد آئین‌نامه مواقع اضطرار آلودگی هوا، با اشاره به اینکه در تعیین شاخص آلودگی هوا یک اختلاف نظر فنی وجود دارد، گفت: در حال حاضر شاخص آلودگی هوا در نقاط مختلف شهر(حدود 40 نقطه) و به تفکیک آلاینده‌ها محاسبه می‌شود.

وی با بیان اینکه وزارت بهداشت معتقد است بیشینه شاخص به عنوان شاخص آلودگی اعلام شود، اظهار کرد: این درحالیست که سازمان حفاظت محیط زیست میانگین شاخص را به عنوان شاخص صحیح آلودگی مطرح می‌کند.

پیشنهاد وزارت بهداشت چندان عملیاتی نیست

مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران افزود: روش محاسبه تاکنون بین سازمان حفاظت محیط زیست و شرکت کنترل کیفیت هوای تهران بر مبنای میانگین شاخص‌های همه ایستگاه‌ها برای آلاینده‌های بحرانی بوده است. هرچند وزارت بهداشت اعتقاد دارد باید بیشینه شاخص به عنوان شاخص روز اعلام شود که با توجه به گستردگی شهر، شاید زیاد عملیاتی نشود.

حسینی در این باره تصریح کرد: لازم است دو نهاد حاکمیتی یعنی سازمان حفاظت محیط زیست و وزارت بهداشت در خصوص نحوه محاسبه شاخص به جمع‌بندی برسند و نتیجه را به ما ابلاغ کنند چون شرکت کنترل کیفیت هوا صرفا راهبر ایستگاه‌های پایش بوده و نقشی در تعیین نحوه محاسبه ندارد.

وی در پایان با بیان اینکه تاکنون جلسات متعددی برای این مسأله با حضور این دستگاه‌ها برگزار شده است، اظهار کرد: شرکت کنترل کیفیت هوا در همه جلسات برگزار شده در خصوص این موضوع حضور داشته است ولی در کل به تفسیر درست از قوانین در این زمینه نیاز است.

 

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: