جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 4 خرداد 1395     
بازسازی میدان حسن‌آباد آغاز شد

به گزارش گروه عمران شهری شهرداری نیوز: معاون فنی و عمران شهرداری منطقه 11 از ترمیم هسته مرکزی میدان حسن آباد با قدمت بیش از 85 سال خبر داد و افزود: سنگ فرش‌های میدان تاریخی حسن‌ آباد با هدف حفظ چهره طهران قدیم از سوی معاونت فنی و عمرانی شهرداری منطقه 11 در 6 مرحله بازسازی می شوند.

 

محمدعلی شاه حسینی گفت: بیش از 800 متر مربع سنگ فرش هسته مرکزی ضلع شرق و غرب میدان به دلیل نشست و باز شدن سنگ‌ها نیاز به بازسازی داشت که ازسوی معاونت فنی و عمرانی این منطقه طی 6 مرحله عملیات تحکیم بستر به صورت بتن مسلح و نصب مجدد سنگ‌ها به همان شکل قدیمی انجام خواهد شد.

شاه حسینی با اشاره به اهمیت موقعیت جغرافیایی و ترافیکی میدان حسن آباد در بخش مرکزی شهر تهران افزود: پس از هماهنگی ایجاد شده با پلیس راهور و با کمک معاونت حمل و نقل وترافیک منطقه، مجوز مرمت شش مقطع از میدان اخذ و نسبت به تغییر مسیر خط اتوبوس های تندرو و اجرای حصارکشی در 3 خط عبوری میدان در فاز اول اقدام شد.

وی خاطرنشان کرد: در سنوات گذشته بلافاصله پس از اتمام عملیات اجرایی اقدام به عبور و مرور وسایط نقلیه، بالاخص اتوبوس‌های تندروشده و زمان کافی برای گیرش بتن زیرسازی تامین نشده که این امر موجب جداشدگی و سست شدن زیرسازی سنگ‌ها شده است.

معاون فنی و عمران شهرداری منطقه 11 ادامه داد: در این زمینه پس از برگزاری جلسات کارشناسی متعدد، دتایل‌های اجرایی تهیه و به پیمانکار مربوطه ابلاغ شده است.لازم به ذکر است در دتایل‌های اجرایی از بتن الیافی نانو پلی پروپیلن برای مسلح کردن استفاده شده که باعث یکپارچگی، کیفیت و مقاومت بیشترسطح، سرعت عمل بالا و قیمت بهینه می‌شود که طبق برنامه زمانبندی ارائه شده امید است تا پایان خرداد ماه کل عملیات اجرایی میدان به اتمام برسد.

وی تاکید کرد: ترمیم کف سازی این میدان تا سه ماه آینده به اتمام می رسد.

میدان حسن آباد که از میدان‌های تاریخی شهر تهران و جزو بافت سنتی تهران قاجاری است از ابنیه دوره پهلوی اول است که پیش از آن یکی از بزرگترین باغ‌های شهر به شمار می‌آمد.

سبک معماری این میدان به شکل ساختمان‌های گنبدی را می‌توان در ساختمان بزرگ تخریب شده تلگراف خانه در میدان توپخانه، میدان مخبرالدوله، بانک تجارت (بازرگانی سابق) اصفهان و چند بنای دیگر نیز دید.

میدان حسن آباد که به سال 1309 در چهارراه حسن آباد به بهره برداری رسید؛ میدانی است دایره شکل به شعاع 45 متر و مساحت حدود 6358 متر که اینک در مرکز شهر تهران قرار گرفته است.

 

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: