جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: جمعه، 31 ارديبهشت 1395     
روایت مديرعامل شركت كنترل كيفيت هوا از کِشتی به گِل نشسته خروج خودروهاي فرسوده؛
تردد 160 هزار خودروي فرسوده در خيابان‌هاي تهران

به گزارش گروه محیط زیست  شهرداری نبوز :مديرعامل شركت كنترل كيفيت هوا با تشبيه روند خروج خودروهاي فرسوده به «كِشتي به گِل نشسته» گفت: روزانه بيش از 1800 دستگاه خودروي جديد وارد چرخه حمل و نقل کشورمان مي‌ شوند اما تقريباً هيچ خودروي فرسوده ‌اي از اين چرخه خارج نمي ‌شود.

 

وحيد حسيني افزود: اسقاط يك دستگاه خودروي فرسوده در قبال ورود هر خودروي خارجي و نیز به ازاي توليد هر سه دستگاه خودروي داخلي از جمله راهكارهاي تحقق روند خروج خودروهاي فرسوده است.

 

وي با اشاره به اين كه در هيچ كشوري در دنيا، دولت هزينه اسقاط خودروهاي فرسوده و تعويض آن با خودروهاي جديد را به مردم نمي‌ پردازد، اظهار كرد: رانندگاني كه در طول سال‌ ها از خودروي شخصي خود استفاده نموده ‌اند تا به مرحله فرسودگي رسيده‌ اند، خودشان بايد هزينه تعويض خودروي خود را بپردازند.

 

دكتر حسيني با بيان اين كه انتظار از دولت براي اين كه جهت تعويض خودروهاي فرسوده شخصي به دارندگان اين خودروها كمك كند، توقع به جايي نيست، تصريح كرد: اساساً ارتباط دادن بحث اسقاط خودروهاي فرسوده به كمك دولت، از ابتدا اشتباه بوده و نتيجه آن همين وضعيتی مي شود كه در حال حاضر در آن قرار داريم.

 

وي با اشاره به اين كه در حال حاضر، هر روز 160 هزار دستگاه خودروي سواري فرسوده در خيابان هاي تهران حركت مي كنند، در صورتي كه بر اساس قانون تردد آنها غير قانوني است، اظهار كرد: در هيچ كجاي جهان، خودروها «مادام العمر» نيستند و يك راننده نمي تواند چند دهه متوالی و حتي تا آخر عمر با يك خودرو تردد كند.

 

حسيني با بيان اين كه روند خروج خودروهاي فرسوده حداقل در تهران و ديگر كلان شهرهاي كشور بايد به صورت خودكار انجام شود، تصريح كرد: خودروها نيز مانند بسياري از وسايل، تاريخ مصرف دارند و اين مهم در خودرو به عنوان وسيله اي كه مستقيماً با ايمني و سلامتي افراد جامعه سر و كار دارد، به مراتب از اهميت و حساسيت بيشتري برخوردار است.

 

مديرعامل شركت كنترل كيفيت هواي تهران در پايان با تأكيد بر اين كه اين تصور كه عمر استفاده از خودروي سواري نامحدود است، تصوري اشتباه است، خاطرنشان كرد: حداکثر عمر استفاده از انواع خودروهاي شخصي 20 سال، ميني‌ بوس 12 سال، تاكسي 8 سال و موتورسيكلت 8 سال است و پس از آن بايد نسبت به اسقاط اين وسايل نقليه از سوي دارندگان آنها اقدام شود.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: