جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 29 ارديبهشت 1395     
دستگیری نواب صفوی در«معمای شاه»

با پخش بیست و چهارمین قسمت از سریال تلویزیونی «معمای شاه»، تلاش‌های انگلستان برای شکست ملی شدن صنعت نفت و ایجاد اختلال در کشور به نمایش گذاشته می‌شود.
خبرگزاری تسنیم: بخشی از برنامه تخریب مصدق با هدایت «اردشیر ریپورتر» توسط برخی نشریات صورت گرفت که طی آن کاریکاتورهای طراحی شده توسط امریکایی‌ها در اختیار برخی رسانه‌های ایرانی قرار گرفت و منتشر شد. در قسمت 24 «معمای شاه» که جمعه سی و یکم اردیبهشت ماه پخش می‌شود، این موضوع نمایش داده خواهد شد. تحریک توده‌ای‌ها به مخالفت با مصدق نیز موضوع دیگری است که به آن اشاره خواهد شد.

همچنین با دستگیری نواب صفوی، او به زندان منتقل می‌شود. نواب در اعتراض به این مسئله اعتصاب غذا می‌کند و توده‌ای‌ها نیز برای این روحانی در زندان مشکلاتی را ایجاد می‌کنند.

این سریال 80 قسمتی به نویسندگی و کارگردانی «محمدرضا ورزی» و تهیه‌کنندگی «علی لدنی» در سیمای جمهوری اسلامی ایران ساخته‌شده است. 80 بازیگر اصلی، 520 بازیگر فرعی و بیش از 560 نفر از عوامل پشت دوربین از اردیبهشت سال 1391 تاکنون در ساخت این اثر همکاری داشته‌اند.

معمای شاه به‌مرور وقایع تاریخی، اجتماعی و سیاسی ایران در فاصله سال‌های 1317 تا 1357 هم‌زمان با دوران پهلوی دوم می‌پردازد.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: