جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 28 ارديبهشت 1395     
فرمول فعلی شورای رقابت اصولا دستورالعمل مناسبی نیست

به گزارش گروه نگاه پارلمان به شهر شهرداری نیوز، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت : برای ایجاد بازار رقابتی باید تولید نیز رقابتی شود مسلما در چنین شرایطی است که قیمت خودرو نیز رقابتی خواهد شد.

محمدرضا خان محمدی با اشاره به تاثیر کیفیت و قیمت در ایجاد بازار رقابتی افزود: امروز خودروسازان باید محصولاتی با کیفیت و متناسب با ذائقه متقاضیان داخلی تولید نمایند  تا مصرف کننده داخلی تمایلی به خرید خودروهای وارداتی و چینی نداشته باشند .

وی تصریح کرد : هر چند به نظر می رسد با قراردادهای خودرویی با خوروسازان دنیا نیز رقابت پذیری در بازار خودرو افزایش  خواهد یافت.

وی افزود : در صورتی که شرایط برای رقابت پذیری  فراهم شود و تعرفه ها منطقی شود مسلما بهتر از دخالت در قیمت گذاری خودرو در چنین شرایطی خواهد بود.

وی تصریح کرد : البته صنعت خودرو در این سالها در مسیر قابل قبولی حرکت نکرده است تا بتوان انتظار داشت که قیمت خودرو نیز در جریان درست و معقولی را طی کند.

نماینده ابهر و خرمدره در مجلس نهم اظهار داشت : البته به نظر می رسد که دولت نیز نباید در قیمت گذاری خودرو دخالت کند  بلکه می تواند با کاهش و یا افزایش نرخ تعرفه بر قیمت خودرو در بازار مدیریت نماید.

خان محمدی افزود : امروز اگر شورای رقابت هم نظارت نکند اما قیمت ها به نوعی تغییر کند ممکن است زمانی برسد که شرکتها در فروش با مشکل مواجه شوند و عرضه و تقاضا درستی نداشته باشند .

وی خاطر نشان کرد : طبعا با حدف قیمت گذاری نیز خودروسازان باید افزایش قیمتی را اعمال کند که به دنبال آن با کاهش فروش مواجه نشود.

وی افزود : فرمول فعلی شورای رقابت برای افزایش و یا کاهش قیمت اصولا دستورالعمل مناسبی نیست و این فرمول قطعا به تولیدکننده و مصرف کننده کمکی نخواهد کرد .

وی گفت : شورای رقابت باید پای خود را از قیمت گذاری خودرو کنار بکشد و دولت نیز برای قیمت رقابتی ، تعرفه ها را تعدیل نماید ضمن اینکه برای ایجاد فضای رقابت باید خودروسازان بخش خصوصی وارد میدان شوند تا تولید خودرو در داخل رقابتی شود.

 

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: