جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 27 ارديبهشت 1395     
طرح هایی برای کاهش گرد و غبار در دست اجراست

به گزارش گروه محیط زیست شهرداری نیوز، رئیس سازمان محیط زیست گفت: در اجلاس محیط زیست که قرار است حدود 12 روز دیگر در کنیا برگزار شود موضوع گرد و غبار را طرح خواهیم کرد و به دنبال آن هستیم که در سطح بین المللی این موضوع را پیگیری کنیم. درسطح داخلی نیز 400 کانون گرد و غبار شناسایی شده و طرح هایی برای کاهش گرد و غبار در دست اجراست.

معصومه ابتکار در نشست روسای نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور در سمینار برجام و اقتصاد مقاومتی ( فرصت ها و ظرفیت ها) که در محل وزارت خارجه در حال برگزاری است با اشاره به نام گذاری جهانی سال 2015 به عنوان سال «محیط زیست» گفت: در این سال توافق پاریس مهمترین اتفاقی بود که رخ داد و جمهوری اسلامی ایران نیز این توافق را امضاء کرد. لازم است طی سال‌های آینده 12 درصد از تولید گازهای گلخانه ای را کاهش دهیم و این بدان معنی نیست که تولیدات صنعتی خود را کاهش دهیم؛ اما لازم است در تولید انرژی های نو و ایجاد صنایعی که در کاهش گازهای گلخانه ای تاثیر می گذارد سرمایه گذاری نمائیم.

وی با اشاره به تلاش دولت یازدهم افزود: در زمینه محیط زیست، دکتر روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران بارها اعلام کرده که دولت ایشان، دولت محیط زیست است و در این دولت اقدامات مناسبی از جمله احیای تالاب‌ها، حذف تولید بنزین پتروشیمی و جایگزین کردن بنزین یورو 4 ، برگزاری نمایشگاه محیط زیست، فعال کردن صندوق های محیط زیست، برگزاری جشنواره فیلم سبز و تبادل تکنولوژی سبز با دیگر کشورها و تلاش برای کاهش آلودگی 8 کلان شهر انجام شده است.

رئیس سازمان محیط زیست با اشاره به تصویب برنامه اقتصاد کم کربن در دولت گفت: دولت به جد به دنبال کاهش گازهای گلخانه ای است. در زمینه مبارزه با گرد و غبار با کشورهای همسایه در حال مذاکره هستیم تا اقدامات مشترک صورت گیرد. در اجلاس محیط زیست که قرار است حدود 12 روز دیگر در کنیا برگزار شود موضوع گرد و غبار را طرح خواهیم کرد و به دنبال آن هستیم که در سطح بین المللی این موضوع را پیگیری کنیم. درسطح داخلی نیز 400 کانون گرد و غبار شناسایی شده و طرح هایی برای کاهش گرد و غبار در دست اجراست.

معصومه ابتکار در پایان گفت: موضوع محیط زیست یک موضوع ملی است و لازم است در تمام بخش های دولت بر روی این موضوع کار شود.

 

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: