جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 26 ارديبهشت 1395     
نقش آلایندگی ایستگاه راه آهن در آلودگی هوای پایتخت چقدر است؟

به گزارش گروه محیط زیست شهرداری نیوز، مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران با اشاره به اینکه راه آهن تهران نقش جدی در انتشار ذرات آلاینده دارد، گفت: سالانه 2500 تن انواع آلاینده از راه اهن در داخل شهر تهران منتشر می شود .

وحید حسینی در حاشیه شورای مدیران معاونت ترافیک با مقایسه وضعیت روزهای آلودگی هوا در فروردین ماه سال جاری نسبت به سال گذشته گفت: افزایش روزهای سالم و هوای مطلوب را در فروردین ماه سال جاری نسبت به زمان مشابه سال 94 شاهد بودیم این در حالیست که افزایش نسبی 51 درصدی میزان بارش در فروردین ماه 95 را نیز داشته ایم .

وی با اشاره به مقایسه نمودار وزش باد در این زمان گفت: براساس تحقیقات روزهایی که شرایط ناسالم آلودگی هوا را در سال جاری شاهد بودیم هم وزش باد کم بوده است .

مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران در ادامه به ارزیابی سهم آلودگی راه آهن تهران در آلودگی هوای شهر اشاره کرد و گفت: توقف و تردد 60 قطار خروجی و ورودی که 45 درصد قطارها دو زمانه و 55 درصد آنها چهار زمانه است را در ایستگاه راه اهن داریم. این در حالیست که موتور های دوزمانه به دلیل الایندگی منسوخ شده اند ، همچنین نیروگاه دیزل فعال در محوطه ایستگاه راه اهن از جمله منابع آلایندگی در این محدوده است .

وحید حسینی با بیان اینکه گرچه سوخت دیزل در سال های اخیر به وضعیت بهتری درخصوص گوگرد رسیده است، بطوریکه 7 هزار ppm گوگرد به 50 ppm گوگرد رسیده است اما متاسفانه در سوخت ناوگان راه اهن تهران گوگرد زیادی وجود دارد و قطارهای راه اهن از سوختی با 10 تا 15 هزار ppm گوگرد بهره می برند.

وی با تاکید بر اینکه نقش آلایندگی راه اهن تهران به عنوان یک نقطه در مرکز شهر بسیار زیاد است گفت: سالانه 2500 تن انواع آلاینده از راه اهن تهران منتشر می شود.

مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران با اشاره به اینکه شاید رقم درصد آلایندگی راه اهن تهران در مقیاس کلانشهر تهران چندان بزرگ نباشد، اما فراموش نکنیم که عده ای در نزدیکی این محل زندگی می کنند که در معرض بیشترین آلایندگی هستند ، این مهم در فرودگاه مهر آباد هم به لحاظ آلایندگی صوت و هوا صادق است. به طوری که ساکنان شهرک اکباتان ، مهر آباد و نقاط اطراف فرودگاه مهر آباد بیشترین سهم را در آلودگی هوا و آلودگی صدا دارند .

حسینی با اشاره به اینکه طی دو هفته گذشته ذرات معلق نقاط مختلف اطراف ایستگاه راه آهن مورد بررسی قرار گرفته است، تصریح کرد: در میدان وحدت اسلامی که در پایین ترین نقطه ایستگاه راه آهن است نیم میلیون ذره در سانتی متر مکعب اندازه گیری شده این در حالیست که حد سلامت 5 هزار تا 10 هزار ذره در سانتی متر مکعب است.

به گفته مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران این رقم در سکوی ورودی و خروجی راه آهن 200 هزار ذره در سانتی متر مکعب است به معنایی 10 برابر حد سلامت که نشان می دهد از مجموعه راه اهن تهران ذرات آلاینده زیادی منتشر می شود .

 

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: