جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 25 ارديبهشت 1395     
عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای انتقاد کرد:
تخصیص بودجه مجلس برای حوزه حمل و نقل عمومی کمتر از 20 الی 30 درصد بوده است

به گزارش گروه نگاه پارلمان به شهر شهرداری نیوز، عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با توجه به عملکرد مجلس نهم در دوره تحریم در حوزه توسعه زیرساخت های عمرانی کشور و توسعه حمل و نقل عمومی گفت: مجلس نهم زمانی آغاز به کار کرد که با تحریم های شدید دشمنان نظام روبرو شد وقیمت  نفت 140 دلاری در آن زمان به 30 دلار رسید.

 دکتر نادر فریدونی در ادامه گفتگو با خبرنگار شهرداری نیوز، تصریح کرد: با توجه به اینکه تخصیص های اعتباری مجلس پایین تر از 20 الی 30 درصد بوده ولی با این شرایط کارهای خوب و مؤثری در مجلس صورت گرفته است.

وی اذعان داشت: طرح های بسیار خوبی در مجلس ارائه گردید و لوایحی که از طرف دولت ابلاغ شد  با مطالعه دقیق بررسی شد و در این رابطه نتایج مطلوبی نیز حاصل شد.

فریدونی اظهار داشت: با وجود چند ده سال توقف، موفق به تدوین و تصویب طرح های بسیاری بوده ایم که این حرکت  بسیار خوبی در حوزه نفت است البته همچنان در زمینه اشتغال مشکلاتی وجود دارد و برای بهبود این وضعیت باید کسب و کار تولید  فعال گردد تا بیکاری در جامعه کاهش یابد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با اشاره به لزوم توسعه حمل و نقل، خاطرنشان کرد: در این زمینه مطالبات مورد توجهی صورت گرفته از جمله  خرید حدود صدوچهل فروند هواپیمای مسافربری در سفر هیأت دولت به کشور فرانسه انجام شد و با اضافه شدن این تعداد به ناوگان حمل و نقل، ظرفیت حمل مسافر چند برابر خواهد شد.

وی در ادامه بیان کرد: همچنین در زمینه حمل و نقل شهری و خطوط ریلی در چند کلانشهر اقدامات مطلوبی صورت گرفته است اما کافی نیست.

فریدونی در ادامه افزود: امنیت و آرامش از اقدامات مؤثر در راهنمایی و رانندگی با احداث دوربین های جاده ای بود. که می تواند در کاهش آسیب ها و بلایا و مصیبت های ناشی از تصادفات جاده ای مؤثر باشد.

وی اظهار داشت: گفتنی است که دولت در ابتدا و زمان شروع به کار مجلس نهم مبلغ 540هزار میلیارد تومان  برای پروژه های عمرانی بدهکار بود که  در طول این مدت با احداث پروژه  های عمرانی تقریبا این بدهی را به نصف رسانده است. امیدواریم که منتخبین مجلس دهم با زیرساخت های موجود وضعیت کشور به ویژ بحث بیکاری را بهبود بخشند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در ادامه گفتگو با خبرنگار شهرداری نیوز با اشاره به وضعیت قیمت بنزین، بیان کرد: قیمت بنزین دو نرخی خواهد شد، حداقل نرخ بنزین هزار تومان است که البته پیشنهاداتی از سوی مجلس به وزارت نفت مطرح شده که در دست بررسی می باشد.به اعتقاد بنده نرخ پایه باید حداقل مصرف برای عموم مردم یعنی در یک ماه 4 باک 70 لیتری جمعا 280 لیتر را به قیمت پایه عرضه نمایند و بیشتر از این میزان بنزین با قیمت حدود دوهزار تومان عرضه گردد.

وی در خاتمه عنوان کرد: تا دو ماهه آینده بحث عرضه بنزین یورو4 در همه کلانشهرها بررسی و اجرایی می گرددکه البته کیفیت و توزیع بنزین یورو 4 به کل شهرها تا پایان سال 95 به نتیجه خواهد رسید.

 

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: