جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 22 ارديبهشت 1395     
آماده باش مدیریت بحران در 7 استان

به گزارش گروه محیط زیست شهرداری نیوز، رئیس مرکز مدیریت اطلاعات و حوادث سازمان مدیریت بحران کشور گفت: نیروهای مدیریت بحران به دلیل هشدار هواشناسی مبنی برطغیان رودخانه‌ها، رگبار باران و تند باد در 7 استان کشور در آماده‌باش کامل قرار دارند.

 

رحمتی نژاد رئیس مرکز مدیریت و اطلاعات حوادث سازمان مدیریت بحران درخصوص هشدار هواشناسی و آماده باش نیروهای مدیریت بحران، اظهار داشت: امروز نیروهای مدیریت بحران در استان‌های خراسان شمالی، خراسان رضوی، سمنان، قزوین، البرز، مازندران و تهران در حالت آماده باش کامل قرار دارند. 

وی ادامه داد: هشدارهواشناسی مبنی بر بارش رگبار باران، گاهی رعد و برق و تند باد موقت، احتمال آبگرفتگی معابر عمومی، سیلابی شدن رودخانه‌های و مسیل‌های استان مذکو را تحت الشعاع قرار داده است. 

رئیس مرکز مدیریت و اطلاعات حوادث سازمان مدیریت بحران، افزود: احتمال وقوع تگرگ و بروز صاعقه به ویژه در مناطق کوهستانی البرز، قزوین، شمال و شرق تهران دور انتظار نیست، بنابراین توصیه می شود برای جلوگیری از برخورد صاعقه و کاهش خسارات احتیاط لازم از سوی هموطنان مناطق مذکور به عمل آید. 

رحمتی نژاد تأکید کرد: از توقف و  برپایی چادر در حاشیه رودخانه ها، تردد غیرضروری با خودرو، انجام فعالیت‌های ورزشی مانند صعود کوهستانی به سبب وقوع صاعقه و سیلاب در رود دره‌ها، پارک خودروها در فضای مسقف برای جلوگیری از تگرگ احتمالی خودداری کنند. 

وی در پایان گفت: از سازمان‌های امدادی و مسئولان ذیربط خواسته شده تا تدابیری در جهت تمیز کردن جوی‌ها و نهرهای آب شهری برای تسهیل و روان سازی جریان آب بارش، مدیریت منابع آب سدهای حوزه البرز مرکزی در شمال استان‌های تهران، قزوین و البرز و پایش مداوم ورودی سدها در مناطق بالا دست حوزه‌های آبی برای کنترل سیلاب را انجام دهند.

 

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: