جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 22 ارديبهشت 1395     
نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران فرصتی برای ارتباط بهتر بین ناشران و خوانندگان کتاب

به گزارش آموزش و فرهنگ سازی شهرداری نیوز، سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: نمایشگاه بین المللی کتاب تهران در شهر آفتاب پروژه عظیمی است که شهرداری تهران با راه‌اندازی آن و برگزاری نمایشگاه‌های مختلف در این مکان زمینه رفع مشکلات ترافیکی و حمل و نقلی را فراهم ساخت.

حسین جابری انصاری با حضور در مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب تصریح کرد: برای برگزاری نمایشگاه در مکان جدید برنامه ریزی و ارزیابی های کارشناسانه ای وجود داشته است. البته برگزاری نمایشگاه در مکان جدید قاعدتا همانند کارهای جدید می تواند مسائل، نکات و ملاحظاتی داشته باشد.

جابری انصاری درخصوص برگزاری نمایشگاه کتاب در شهر آفتاب و نقش آن در دیپلماسی فرهنگی گفت: نمایشگاه کتاب یکی از نقاط ارتقای فرهنگی نخبگان و توده های جامعه ما محسوب می شود. درواقع  در بعد ملی و بین المللی نیز نقطه التقایی برای ارتباط با اصحاب  نشر در سراسر جهان است که در چنین رویداد بین المللی مشارکت می کنند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران فرصتی برای ارتباط بهتر بین ناشران و خوانندگان کتاب، ناشران و نویسندگان و سیاستگزاران فرهنگی به شمار می آید.

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: با توجه به اینکه برگزاری نمایشگاه کتاب تهران تجربه نخست مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب است، امیدواریم به نحو احسن از آن بهره‌برداری شود، به‌گونه‌ای که بتواند در سطح بین‌المللی جایگاه خود را بیابد.

جابری انصاری درخصوص عملکرد شهرداری تهران در احداث این نمایشگاه نیز گفت: این نمایشگاه پروژه عظیمی است که چند سالی است بسیاری از مردم در انتظار به بار نشستن این پروژه بودند.

وی در ادامه با اشاره به برگزاری نمایشگاه ها در فضاهای داخل شهر و به وجود آمدن مشکلات ترافیکی و حمل و نقلی خاطرنشان کرد: از آنجا که برگزاری نمایشگاه های مختلف در داخل شهر مشکلات بسیاری اعم از مشکلات حمل و نقلی به وجود می‌آورد، درحقیقت شهرداری تهران با راه‌اندازی شهر آفتاب و برگزاری نمایشگاه‌های مختلف در این مکان زمینه رفع چنین مشکلاتی را فراهم آورده است.

سخنگوی وزارت امورخارجه خاطرنشان کرد: با توجه به نمایشگاه‌های مختلفی که در طول سال برگزار می‌شوند به مجموعه عظیمی مانند شهر آفتاب نیاز داشتیم. امیدواریم با سایر اقدامات شهرداری تهران معدود مشکلات این مجموعه نیز رفع شود. به طوری که در دوره های آینده شاهد شکوفایی بیشتر نمایشگاه بین المللی کتاب در این مکان و نمایشگاه های دیگری که در شهر آفتاب برگزار خواهد شد، باشیم.

 

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: