جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 20 ارديبهشت 1395     
بروز پدیده زیرمیزی در بازار سلامت

رئیس جامعه جراحان ایران، دلایل بروز پدیده زیرمیزی در بازار سلامت را ناشی از به روز نبودن تعرفه های پزشکی و بیمه ها دانست.

خبرگزاری مهر: دکتر ایرج فاضل در برنامه تلویزیونی شبکه خبر که به بررسی پدیده زیرمیزی اختصاص داشت، گفت: مشکل ما این است که تعرفه های پزشکی را خریداران خدمت تعیین می کنند. در حالی که این روند باعث می شود جامعه پزشکی متضرر شود.

وی با عنوان این مطلب که چند سال بود تعرفه های پزشکی ثابت مانده بود، افزود: تعرفه ها باید بر اساس نرخ تورم و با توجه به هزینه ها و قیمت تمام شده تعیین شود. اما، در همه سال ها هرگز تعرفه ها با نرخ تورم در کشور همخوانی نداشته است.

فاضل با انتقاد از اینکه جامعه پزشکی در تعیین تعرفه ها تصمیم گیر نیست و شورای عالی بیمه میزان تعرفه ها را تعیین می کند، گفت: من از دولت قبل گلایه دارم که با ثابت نگه داشتن تعرفه های پزشکی، به مردم خدمت نکردند بلکه باعث شدند تا بازار کاذب در پزشکی کشور به وجود بیاید.

رئیس جامعه جراحان ایران، واقعی نبودن تعرفه ها را نوعی بی عدالتی در نظام سلامت دانست و افزود: علت بروز پدیده زیرمیزی نیز به دلیل به روز نبودن تعرفه ها و همچنین عدم حمایت های بیمه ای است.

فاضل با عنوان این مطلب که کتاب تعرفه ها را من به ایران آوردم، اظهارداشت: متاسفانه این کتاب دست کاری شده است. ما معتقدیم این کتاب باید اصلاح شود و بر اساس همان، تعرفه ها تعیین گردد.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: