جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 20 ارديبهشت 1395     
طرح جذب معتادان متجاهردر طرح معتادان متجاهر

 

به گزارش گروه آموزش و فرهنگ سازی شهرداری نیوز، مدیرعامل سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران با اشاره به اجرای مرحله دوم طرح جذب معتادان متجاهر گفت: تاکنون حدود 800 نفر توسط نیروی انتظامی جذب و به کمپ های ترک اعتیاد منتقل شدند. البته با زیرساخت هایی که شهرداری تهران در اختیار ستاد مبارزه با مواد مخدر قرار داده این امکان هست تا 2 هزار نفر دیگر نیز جذب شوند.

فرزاد هوشیار پارسیان ضمن بیان این مطلب اظهارداشت: با وجود اینکه شهرداری مسئولیتی برای درمان معتادان ندارد، به منظور کارآیی هر چه بهتر چرخه توانمندسازی در بهاران به موضوع درمان ورود پیدا کردیم و نمونه آن نیز کمپ خاورشهر به عنوان مرکز ماده 15 است.

وی با اشاره به وضعیت مددجویان کمپ خاورشهر پس از گذراندن مراحل درمان عنوان کرد: قرار است تا تمامی افرادی که در این کمپ هستند پس از پشت سر گذاشتن مراحل درمان به مراکز بهاران منتقل شوند.

مدیرعامل سازمان خدمات اجتماعی شهرداری پایتخت با تاکید بر اقدامات شهرداری تهران نسبت به تهیه زیرساخت برای فعالیت کمپ ها تصریح کرد: شهرداری زیرساخت بسیاری از کمپ های ماده 16 را آماده کرد و در اختیار ستاد مبارزه با مواد مخدر قرار داد. البته وظیفه شهرداری این نیست که تمامی کمپ ها را تهیه و آماده سازی کند؛ به عبارت دیگر مدیریت شهری در کنار سایر سازمان های مسئول باید اقداماتی را برای تهیه زیرساخت ها انجام دهد که تاکنون نیز از هیچ نوع فعالیت فروگذاری نکردیم.

هوشیار افزود: نمونه آن هم آماده سازی کمپ سعیدآباد، شفق و اخوان ملارد است که تمامی اماکن از ظرفیت لازم برای استقرار معتادان جذب شده برخوردارند.

وی در پایان به همکاری گروه های مردمی و سازمان خدمات اجتماعی پرداخت و عنوان کرد: چهارشنبه هر هفته همراه با گروه های مردمی از معتادان کارتن خواب دعوت می کنیم تا به کمپ های ترک اعتیاد بیایند تا به صورت خودمعرف ترک اعتیاد کنند.

 

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: