جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 19 ارديبهشت 1395     
دردسر حل مسئله ریاضی

شفقنا: «گوییدو منزیو» استاد نام و نشاندار رشته اقتصاد که عضو هیئت علمی دانشگاه «پنسلوانیا» آمریکا و برنده مدال «کارلو آلبرتو» در سال ۲۰۱۵ است، قصد داشت برای ارائه سخنرانی در دانشگاه «کویینز» به «آنتاریو» در کانادا سفر کند. اما زنی که در هواپیما کنار او نشسته بود، ابتدا به بهانه بیماری از خدمه می خواهد که از هواپیما پیاده شود و سپس به آنها اعلام می کند رفتار مسافر کنار دست او شک برانگیز است.

اتهام تروریستی به یک اقتصاددان مشهور! +عکس
 

به گزارش «واشنگتن پست»،این زن به خدمه پرواز می گوید که مسافر مزبور در حال رسم «نمادهای عربی» روی برگه های کاغذ است. به همین دلیل پرواز رأس ساعت مقرر انجام نمی شود و مسافر مظنون برای بازجویی از هواپیما پیاده می شود. هنگام بازجویی مشخص می شود که «گوییدو منزیو» یک ایتالیایی تبار است و نه عرب و آن نمادهای عربی هم فرمول های ریاضیاتی بوده است که وی در برای تمرین روی کاغذ نوشته است.

این پرواز که قرار بود ۴۱ دقیقه به طول انجامد، بخاطر این سوء ظن بیجا با ۲ ساعت تاخیر انجام می شود. اما زنی که بخاطر ترس از تروریست بودن مسافر کنار دستش پیاده شده بود، دیگر به پرواز بازنگشت و تقاضای انجام سفر با پرواز دیگری داشت.

این استاد اقتصاد در گفتگو با «واشنگتن پست» گفت با او نامحترمانه رفتار نشده است اما بخاطر «سیستم آشفته ای که اطلاعات را بطور کارامد جمع آوری نمی کند» حس ناامیدی به او دست داده است. آنچه مایه ناراحتی او شد جهل مسافر کنار دستش بود و نیز «یک پروتکل امنیتی که خیلی انعطاف ناپذیر است؛ یعنی به محض اینکه سوت خطر به صدا در می آید همه چیز بدون اینکه بررسی شود متوقف می شود، و به اطلاعات افرادی متکی است که ممکن است کلا بیخبر باشند».

او اظهار داشت: «به آسانی می توان در این رخداد خلق و خوی هواداران دانلد ترامپ را مشاهده کرد».




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: