جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 18 ارديبهشت 1395     
اهم اقدامات سازمان مدیریت پسماند در نمایشگاه کتاب تهران در شهر آفتاب

به گزارش گروه محیط زیست شهرداری نیوز، سازمان مدیریت پسماند از روزهای آغازین نمایشگاه بین المللی کتاب، میزبان بازدیدکنندگان بسیاری به ویژه کودکان و نوجوانان بود.

غرفه‌ی این سازمان در اولین روز آغاز نمایشگاه بین المللی کتاب تهران در سالن فرهنگسرای کتاب مجموعه شهر آفتاب با اسقبال عمومی بازدیدکنندگان به ویژه کودکان و نوجوانان روبه‌رو بود.

اطلاع‌رسانی و ارائه بروشور توسط کارشناسان سازمان مدیریت پسماند و آشنا سازی مردم با عملکرد این سازمان از اهم فعالیت های این غرفه می باشد؛ در همین راستا، توضیحات لازم درخصوص تفکیک زباله و تحویل زباله های خشک به غرفه های خرید پسماند مستقر در محلات، به بازدیدکنندگان ارائه شد.

در ادامه، کارشناسان این سازمان  ضمن ترغیب مردم به جداسازی باطری های استفاده شده از سایر زباله ها و تحویل آن به غرفه های خرید پسماند؛ از آن ها برای پیوستن به کمپین جمع‌آوری درب بطری دعوت نموده تا با اختصاص درآمدهای حاصل از فروش این درب ها به امور خیریه ، در ثواب این اقدام خداپسندانه سهیم شوند.

همچنین این سازمان با اختصاص بخشی از غرفه‌ی خود به کودکان از آن ها دعوت کرد تا با شرکت در مسابقه نقاشی با موضوعات اصلاح الگوی مصرف، مدیریت و کاهش تولید پسماند، بازیافت و تفکیک پسماند هم‌چنین شهر تمییز و بدون زباله، علاوه بر دریافت جایزه، نقاشی خود را در آلبوم نقاشی های کودکان مختص این سازمان، ماندگار کنند.

مدادرنگی روزنامه ای، جورچین با عنوان «یک زمین داریم، آن را به زباله آلوده نکنیم» و کتاب های داستانی با موضوع مدیریت پسماند از جمله جوایز زیست محیطی این سازمان است که به کودکان اهدا می شود.

حضور و استقرارغرفه توسط اعضای گروه زامیاران که متشکل از دانشجویان داوطلب حفاظت از محیط زیست بوده و بعنوان دبیرخانه دانشجویی سازمان مدیریت پسماند بیش از یک سال است که با این سازمان همکاری دارند؛  در مقابل ایستگاه مترو شهر آفتاب  بخشی دیگر از برنامه های ارائه شده توسط این سازمان می باشد که  با هدف ترغیب شهروندان به کاربرد کیسه های  زیست تخریب‌پذیر به جای کیسه های پلاستیکی و انتشار شعار «نه، به کیسه پلاستیکی»، به توزیع ساک های زیست تخریب‌پذیر در میان مردم و جمع‌آوری درب بطری  از آن ها پرداختند.

به منظور انتشار فرهنگ کتابخوانی و  اهدا کتاب،  زامیاران با توزیع پاکتهایی  جهت  اهدا  کتاب  شهروندان بازدید کننده را به خرید و اهدا ی کتاب  به مناطق محروم دعوت می نمایند.

لازم به ذکر است، سازمان مدیریت پسماند هر روز در 4 نوبت، نمایش شاد موزیکالی را با موضوع مدیریت پسماند، در محل سکوی اجرای نمایش سالن 112 به تماشای بازدیدکنندگان می گذارد.

رضا عبدلی قائم مقام سازمان مدیریت پسماند  در خصوص اقدامات اجرایی سازمان  در بیست و نهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران اظهار کرد: نظافت و رفتوروب محدوده شهرآفتاب به طور کامل برعهده این سازمان بوده؛ که از ابتدای بهمن ماه سال گذشته آغاز و تا پايان ماه جاری ادامه خواهد داشت،  به نحوی که تا کنون کار جمع‌آوری و انتقال نخاله و ضایعات این محوطه به کهریزک،  توسط یک هزار و 500 دستگاه کامیون، صورت گرفته است.

وی افزود: نظافت كلي سا لن ها و محوطه هاي مسقف  روزانه از 8 صبح تا 10شب توسط یکصدوهشتاد نفر نیروی انسانی از ابتدای بهمن ماه سال گذشته تا نخستین روز برگزاری نمایشگاه کتاب و تا پایان کار این نمایشگاه ادامه خواهد داشت.

عبدلی با اشاره به پاکسازی محوطه خارجی نمایشگاه  تصریح کرد: 360 نفر کارگر نیز در 2 شیفت کاری وظیفه نظافت و رفتوروب، جمع آوری زباله، خاک و نخاله هم چنین انتقال هرنوع ضایعات فیزیکی موجود درمحدوده به ایستگاه خدمات شهری جهاد را برعهده دارند.

وی با بیان اینکه سازمان مدیریت پسماند مسوولیت پشتیبانی آب کل نمایشگاه را نیز پذیرفته است، ادامه داد: براي خدمات رساني بهتر به شهروندان، 46 دستگاه تانکر 18هزار لیتری در چندین نوبت مخازن آب موجود در محوطه و سرویس های بهداشتی هم چنین حوضچه ها و فواره ها را پر می کنند.

قائم مقام سازمان مديريت پسماند اظهار داشت: به منظور رفاه شهروندان و جلوگیری از پخش ذرات گردوخاک در هوا و ایجاد ناراحتی برای بازدید کنندگان، بیش از 29 هکتار محدوده خارجی نمایشگاه کتاب، با ماشین آلات سنگین مسطح، آب‌پاشی و مالش پاشی شده است.

وي در پایان خاطر نشان کرد: حدود 850 عدد انواع مخازن فلزی با ظرفیت های 120،240 و 1100 لیتری برای جمع آوری و انتقال مکانیزه پسماند در نمایشگاه کتاب پیش بینی شده و با در اختیار قراردادن تعداد 4 هزار کارتن پلاست به غرفه داران، از آن ها خواسته شده است تا روزانه پسماندهای تر خود را در آن جمع آوری و به ماموران نظافت و پاکسازی تحویل دهند.

 

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: