جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 18 ارديبهشت 1395     
روانسازی ترافیک در میدان آزادی و محورهای منتهی به میدان

به گزارش گروه اخبار مناطق 22گانه شهرداری نیوز، شهردار منطقه 9 با اشاره به طرح هایی در راستای روانسازی ترافیک در میدان آزادی و محورهای منتهی به این میدان بزرگ در ورودی غربی پایتخت از مناسب سازی این محورها و معابر جهت سهولت تردد شهروندان خبر داد.

 

حمید محسنی با اعلام این خبر گفت: میدان آزادی در محدوده منطقه در طول روز متاثر از بار ترافیکی وسایط نقلیه از سمت غرب پایتخت و شهرک های اقماری اطراف و استان البرز است و همواره در طول سال های گذشته نسبت به روان سازی ترافیکی این بخش از پایتخت اقدامات متعددی صورت گرفته است.

وی تصریح کرد: این میدان به عنوان دروازه غربی پایتخت یکی از نقاط مهم توزیع سفرهای درون شهری است و ساماندهی ، آرام سازی و ایمن سازی ترافیکی آن همواره از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

شهردار منطقه 9 اذعان داشت: در واقع به منظور به منظور ساماندهی ، ارتقاء سطح ایمنی و رفع گره های ترافیکی  نسبت به اجرای عملیات اصلاح هندسی در محدوده میدان آزادی اقدام شد.

وی به جزئیات اجرایی این طرح در محورهای منتهی به میدان آزادی اشاره کرد و گفت: بزرگراه های شهید سعیدی ، جناح و شهید لشگری ، شبکه معابر فرودگاه مهرآباد و خیابان آزادی به این میدان بزرگ می رسند و با وجود ترمینال مسافربری غرب ، ایستگاه های اتوبوس و تاکسی درون شهری و فرودگاه مهرآباد ، حجم ترافیکی بالایی در میدان آزادی تردد می کنند و برهمین اساس اصلاح هندسی در بیشتر نقاط این میدان انجام شده است.

محسنی ادامه داد:  این طرح در ضلع جنوبی میدان آزادی و بزرگراه شهید سعیدی در قالب تعریض این شبکه بزرگراهی در مسیر جنوب به شمال ورودی به رینگ بیرونی این میدان و خروجی رینگ بیرونی میدان آزادی به بزرگراه آیت اله سعیدی در مسیر شمال به جنوب صورت گرفت و در ادامه رینگ بیرونی میدان آزادی مقابل بوستان المهدی(عج) نیز تعریض شد.

وی اظهار داشت: در ضلع شمال شرقی میدان آزادی نیز ، جزیره خروجی رینگ بیرونی به بزرگراه جناح تعریض شد.

شهردار منطقه 9 افزود: در ضلع غربی میدان آزادی نیز خروجی رینگ داخلی به بزرگراه شهید لشگری و ورودی زیرگذر غربی این میدان بزرگ تعریض و خروجی خیابان اوج در شبکه معابر فرودگاه مهرآباد به رینگ بیرونی میدان آزادی نیز ساماندهی شد.

وی ابراز امیدواری کرد: با اصلاح هندسی در معابر اصلی این بخش از پایتخت ، مشکلات ترافیکی محدوده رفع شده و موجب سهولت همراه با ایمنی بیشتر تردد خودروها و شهروندان شود.

 

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: