جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 18 ارديبهشت 1395     
عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی مطرح کرد:
لزوم تلاش برای به حداقل رساندن مصرف سوخت در کشور

به گزارش گروه نگاه پارلمان به شهر شهرداری نیوز، عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی با توجه به افتتاح پروژه شهرآفتاب و افزایش خطوط ریلی در این بخش در رابطه با لزوم توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی به خصوص توسعه خطوط ریلی در کشور گفت: یکی از مهم ترین مسائل در کشور بحث حمل و نقل عمومی به ویژه مترو درون شهری است.

 

دکتر محمد دهقان در ادامه گفتگو با خبرنگار پارلمانی شهرداری نیوز، اظهار داشت: قطعا هر اندازه که خطوط ریلی در کشور تقویت شود مردم در آسایش بیشتری خواهند بود، ضمن اینکه از هدر رفت منابع عمومی نیز جلوگیری می شود.

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به تولید آلایندگی در کلانشهرها، تصریح کرد: با وجود توسعه و پیشرفت در بخش خطوط زیرزمینی و ریلی از ابتلا به بیماری های ریوی و قلبی که ناشی از ورود مواد آلاینده به بدن است، جلوگیری می گردد.

وی در ادامه اذعان داشت: اگر بنده اختیار تام و قطعی داشتم طرحی را پیاده سازی می کردم که مصرف سوخت در کشور به حداقل برسد و درآمدها به سمت توسعه حمل و نقل عمومی از قبیل خطوط ریلی و قطارهای برقی سوق یابد.

دهقان در خاتمه خاطرنشان کرد: در سال های اخیر گام های مؤثری برداشته شده ولی متاسفانه این رویه به شدت کند است ضمن اینکه خیابان ها جوابگوی این حجم ترافیک نیست و از این رو تمام سرمایه به سمت احداث اتوبان و پل های هوایی می گردد و بهتر این است که از طریق توسعه خطوط ریلی و استفاده از زیرزمین جهت حمل و نقل عمومی، امنیت را برای جامعه ایجاد نمود.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: